۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۹۰۸۱
همزمان با سالگرد استقلال آمریکا در روز چهارم جولای گروهی از هکرهای اوکراینی با طراحی یک بدافزار به دهها سایت آمریکایی ارائه دهنده خدمات مسافرتی حمله کردند.
به نقل از وی تری، یافته‌های موسسه امنیتی Proofpoint نشان می‌دهد که بدافزار یادشده توانسته ده‌ها وب سایت آمریکایی را آلوده و عملکرد آنها را مختل کند. با توجه به اینکه مردم آمریکا در این تاریخ معمولا مسافرت‌های برون شهری انجام می‌دهند این حمله مشکلاتی را برای کاربران خدمات سایت‌های سفر آنلاین به وجود آورد.

بخش اعظم این سایت‌ها برای تسهیل سفر شهروندان شهرهای بوستون، هوستون و سالت لیک سیتی طراحی شده‌اند. قربانیان این بدافزار که از طریق ایمیل‌های ظاهرا ارسال شده از سوی سایت‌های مشهور مسافرتی تکثیر می شود، به سایت های آلوده دیگری هدایت می شوند. البته این بدافزار توانسته خود را بر روی برخی از وب سایت‌های مشهور مسافرتی نیز نصب و رایانه های کاربران را در زمان بازدید از آنها آلوده کند.

این بدافزار پیچیده موفق به فریب 51 نرم افزار ضدویروس مشهور شده و از پیچیدگی بالایی برخوردار است. سرورهای فرمان و کنترل این بدافزار در اوکراین قرار دارند و همزمانی این حمله با روز چهار جولای نیز امری برنامه ریزی شده برای به حداکثر رساندن آلودگی رایانه های کاربران است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر