۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۹۰۶۴
علاقه آژانس امنیت ملی آمریکا به شناسایی کاربران نرم افزار تور که برای گشت و گذار ناشناس در وب به کار می‌رود به تلاش برای یافتن هویت این کاربران انجامیده است.
به نقل از ورج، اسنادی که مربوط به سال 2013 است و به تازگی توسط جاکوب اپلبائوم محقق امنیتی منتشر شده نشان می دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا شبکه تور را محلی برای فعالیت تروریست ها دانسته و سعی داشته تا کاربران آن را شناسایی نماید. هر چند این تلاش ها چندان موفقیت آمیز نبوده است.

جاکوب اپلبائوم و دو همکارش با بررسی دیتابیس اینترنتی XKeyscore متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا کدهای منبعی را یافته اند که برای یافتن خودکار اطلاعات در مورد کاربران شبکه تور و وب سایت آن مورد استفاده جاسوسان آمریکایی بوده است. از این طریق سرورهای سایت تور در آلمان و نقاط دیگر جهان تحت کنترل بوده و تلاش می شده تا کاربران متصل به سرورهای آن نیز شناسایی شوند.

یافتن آدرس های ایمیل و اطلاعات دریافتی و ارسالی از این طریق هم در دستور کار آژانس امنیت ملی آمریکا بوده است. آمریکا و چهار متحدش در حوزه جاسوسی شامل انگلیس، نیوزلند، استرالیا و کانادا اطلاعات خود در این زمینه را تبادل کرده و حتی از بررسی سوابق افرادی که در مورد نرم افزار تور و وب سایت آن در وب جستجو می کردند هم غافل نبودند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر