۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۹۴۳
فیس‌بوک به تازگی جزئیات تلاش‌های دولت آمریکا برای جاسوسی از 300 نفر از کاربران خود را با استفاده از حکم دادگاهی در نیویورک ارائه کرده است.
به نقل از وی تری، بر اساس اطلاعاتی که از سوی فیس‌بوک منتشر شده، حکم صادر شده از سوی دادگاه بی‌سابقه بوده و نشان می‌دهد که حتی افشاگری‌های گسترده بر ضد جاسوسی‌های سایبری کاخ سفید آژانس امنیت ملی آمریکا تغییری در رویه های آنها به وجود نیاورده است.

در بخشی از اطلاعیه منتشر شده از سوی فیس بوک در این مورد آمده است: از تابستان سال گذشته ما به شدت در حال مقابله با مجموعه ای از احکام صادره از سوی دادگاهی در نیویورک بودیم. بر اساس این احکام ما باید تمامی اطلاعات مربوط به 381 نفر از کاربران خود را از جمله عکس‌ها، پیام ‌های خصوصی و دیگر اطلاعات را افشا می‌کردیم. این درخواست بی‌سابقه ترین و بزرگترین درخواستی بوده که ما تاکنون دریافت کرده ایم.

از میان این 381 نفر 62 نفر بعدها متهم به کلاهبرداری شدند. این بدان معناست که بیش از 300 نفر از افراد یاد شده هرگز با اتهامی مواجه نبوده اند و دولت بی دلیل خواستار دریافت داده های خصوصی آنها بود.

فیس بوک وعده داده که علیرغم تلاش های دولت آمریکا برای دسترسی به داده های شخصی کاربران نهایت تلاش خود را برای حفاظت از حریم شخصی آنها به عمل می آورد، وعده ای که افشاگری های ادوارد اسنودن عکس آن را اثبات می کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر