۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۸۸۶۲
هیئتی از کارشناسان اطلاعاتی و هسته‌ای صهیونیستی به ریاست وزیر امور استراتژیک این رژیم راهی آمریکا شدند تا درباره احتمال توافق نهایی ایران و ۱+۵ با کاخ سفید رایزنی کنند
هیئتی از کارشناسان اطلاعاتی و هسته‌ای صهیونیستی به ریاست وزیر امور استراتژیک این رژیم راهی آمریکا شدند تا درباره احتمال توافق نهایی ایران و ۱+۵ با کاخ سفید رایزنی کنند.

به گزارش رویترز؛ بنیامین نتانیاهو در آستانه دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 با رسانه‌های کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین، فرانسه و روسیه  علیه توافق هسته ای احتمالی با ایران مصاحبه کرد. وی روز گذشته به این رسانه ها از مذاکره کنندگان غربی خواست تا تسلیم تهران نشوند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از توافق احتمالی با ایران وحشت زده شده است به این رسانه ها این ادعای تکراری را اظهار داشت که ایران باید از غنی سازی اورانیوم و دیگر فن آوری ها محروم شود که در غیر این صورت مسیر دستیابی به سلاح هسته ای همچنان باز باقی می ماند.

وی در ادامه مدعی شد: ایران هر موقع بخواهد بازرسان بین المللی را کنار گذاشته- کاری که قبلا هم انجام داده- و به سرعت به سوی غنی سازی اورانیوم لازم برای تولید بمب هسته ای حرکت خواهد کرد. ایرانی ها این کار را طی چند هفته یا چند ماه می توانند انجام دهند. این مساله برای انگلیس، اروپا، آمریکا، روسیه و چین بد است، و برای اسرائیل خیلی بدتر است، این توافق برای کشورهای عربی نیز بد خواهد بود و همچنین برای جهان نیز بد است.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه افزود هر توافقی با ایران باید شبیه توافقی باشد که با سوریه حاصل شده است [نابودی تسلیحات شیمیایی] یعنی توافقی که شامل خلع توانایی ها و از بین بردن آنها باشد.

به گزارش رویترز 6 قدرت جهانی به دنبال افزایش زمان گریز ایران- در صورتی که تهران قصد چنین کاری را داشته باشد- هستند و بدین منظورآنها خواستار کاهش تعداد سانتریفیوژهای فعال ایران در مقابل رفع تحریم ها هستند.

به گفته دیپلمات های غربی احتمال تمدید دوره مذاکرات هسته ای وجود دارد، اما برخی دیگر گفته اند تنها در صورتی که چشم انداز توافقی وجود داشته باشد و نه در صورت عدم پیشرفت مذاکرات.

مقامات اسرائیل در حال لابی کردن در پایتخت های کشورهای غربی هستند. هیئتی از کارشناسان اطلاعاتی و هسته ای به ریاست وزیر امور استراتژیک«یوال اشتاینیتز» و مشاور امنیتی «یوسی کوهن» روز یکشنبه برای دیدار با مقامات آمریکایی عازم واشنگتن شدند.

یک مقام اسرائیلی به رویترز گفته است این هیئت دیدگاه های اسرائیل را درباره یک توافق احتمالی با ایران ارائه خواهد کرد و این سفر را به دلیل نزدیک شدن به مهلت 20 جولای «فوری» خواند.

جمهوری اسلامی ایران به کرات تاکید‌کرده است به دنبال سلاح هسته ای نیست و خطر واقعی در منطقه  زرادخانه هسته ای اسرائیل است.

مذاکره کنندگان هسته ای ایران و گروه 1+5 ابراز امیدواری کرده اند تا 20 جولای(30 تیر) به توافق نهایی برسند. دور بعدی مذاکرات از 11 تیر در وین اتریش برگزار می شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر