۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۸۸۵۷
معاون فرماندار شهرستان سقز به اهداف اجرایی پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی سقز یکی از اموری است که در قالب پدافند غیرعامل پیگیری می‌شود.
صابر زارعی در جلسه کمیته پدافند غیر عامل شهرستان سقز با برشمردن بخشی از اصول و سیاست‌های کلی پدافند غیر عامل ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و با اشاره به آیین نامه اجرایی بند 11 ماده 121 قانون برنامه چهارم توسعه و ماده 195 قانون برنامه پنجم توسعه ، تعریفی از بحث پدافند غیر عامل  ارائه داد و اظهار کرد: این بحث شامل اقدامات غیر مسلحانه است که سبب افزایش بازدارندگی کشور و کاهش آسیب پذیری مردم در برابر تهدیدات خواهد شد.

وی با بر شمردن سرمایه‌های ارزشمند منطقه در تمامی حوزه‌ها، خواستار افزایش توان دفاعی شهرستان در برابر تهدیدات شد و گفت: آموزش همگانی در راستای مقابله با تهدید باید در دستور کار ادارات متولی قرار گیرد.

معاون فرماندار شهرستان سقز تصریح کرد: نقش شهرداری ها به عنوان مدیران شهری در بحث پدافند غیر عامل در شهرها و دهیاران به عنوان مدیران روستا بسیار حائز اهمیت است و باید با نظارت بر ساخت و سازها اقدامات شایسته در حوزه مقابله با تهدیدات را انجام دهند.

وی  خواستار در نظر گرفتن تاسیسات جایگزین و سیار، مقاوم سازی خانه های روستایی، رعایت اصول و ضوابط پدافند غیر عامل در انجام پروژه های عمرانی و شناسایی موارد تهدیدزا  در شهرستان شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان سقز هم در این جلسه خواستار هوشیاری بیشتر مردم در مقابل تهدیدات شد و افزایش توان دفاعی کشور در حوزه نرم افزاری توسط بسیج با تشکیل شبکه شباب (شبکه اطلاع رسانی بسیج) را یکی از مواردی برشمرد که در جهت توانمند سازی داخلی صورت گرفته است.

جانشین فرمانده تیپ 228 سقز هم با تاکید بر امر پیش بینی و پیشگیری در بحث پدافند غیر عامل اظهار کرد: با توجه به اینکه در پدافند غیر عامل  تمام مردم درگیر خواهند شد باید موضوع آموزش همگانی با جدیت پیگیری و اجرا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر