۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۸۸۵۶
گروه داعش برای انتشار دیدگاه‌ها، اخبار و فراخوان نیرو از عناوین توییتری گمراه‌کننده همچون #Brazil2014 و #WC2014 استفاده می‌کند و حساب‌های توییتری #MUFC, #WHUFC, #LFC and #THFC, بر خلاف عناوین آنها مربوط به منچستر یونایتد، وستهام، لستر سیتی یا تاتنهام نیست، بلکه مخصوص داعش است.
گروه تروریستی داعش برای افزایش تبلیغات رسانه‌ای و فراخوان نیرو، از حساب‌های کاربری توییتری با عناوین مرتبط با جام جهانی فوتبال، استفاده می‌کند.گروه داعش برای انتشار دیدگاه‌ها، اخبار و فراخوان نیرو از عناوین توییتری گمراه‌کننده همچون #Brazil2014 و #WC2014 استفاده می‌کند که خواننده ابتدا به گمان این که در این حساب‌های توییتری اخبار مرتبط با جام جهانی درج شده به آنها مراجعه می‌کند، اما محتوای آنها مربوط به داعش است.

در این حساب‌های توییتری به جای اخبار و مطالب مرتبط با جام جهانی، فیلمی از اعضای انگلیسی و استرالیایی داعش قرار داده شده که از مسلمانان ساکن غرب می‌خواهند به آنها بپیوندند و به اصطلاح در مبارزات جهادی آنها شرکت کنند.

داعش علاوه بر جعل حساب‌های کاربری مرتبط با جام جهانی، از عناوین برخی تیم‌های فوتبال مشهور لیگ برتر انگلستان هم سوءاستفاده می‌کند. به عنوان مثال، حساب‌های توییتری #MUFC, #WHUFC, #LFC and #THFC, بر خلاف عناوین آنها مربوط به منچستر یونایتد، وستهام، لستر سیتی یا تاتنهام نیست، بلکه مخصوص داعش است.

جعل حساب‌های توییتری فقط بخشی از سوءاستفاده داعش از شبکه‌های اجتماعی اینترنتی برای جلب حمایت تروریست‌ها از سراسر جهان و گسترش تفکرات افراطی خویش است.در حالی که شکبه‌های اجتماعی برخی از حساب‌های کاربری داعش را به علت محتوای خشونت‌آمیز آنها مسدود کرده‌اند،‌اما این گروه فورا حساب‌های کاربری جدیدی جایگزین می‌کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر