۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۸۸۰۷
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران درجلسه کمیته پدافند غیر عامل فرمانداری های استان:
یونسی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با برشماری اهمیت و ضرورت توجه به پدافند غیر عامل این موضوع را بعنوان یک اصل تغییر ناپذیر در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که موجب هویت بخشی و افزایش اقتدار و بازدارندگی کشور عزیزمان را فراهم خواهد نمود.

http://www.uploadax.com/images/29018371927473447924.jpg


اولین جلسه  مشترک دبیران کارگروه های تخصصی پدافند غیر عامل  استان و کمیته پدافند غیر عامل فرمانداری های استان مازندران با حضور یونسی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین رئیس شورای  پدافند غیر عامل  استان مازندران در محل استانداری مازندران  برگزار گردید .

در این جلسه یونسی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با برشماری اهمیت و ضرورت توجه به پدافند غیر عامل این موضوع را بعنوان یک اصل تغییر ناپذیر  در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست که موجب هویت بخشی  و افزایش اقتدار و بازدارندگی  کشور عزیزمان را فراهم خواهد نمود، تجلی روح حاکمیت ما تجلی دفاع مردم از پیکره نظام است که اگر اقشار مختلف جامعه و دستگاه ها وظایف  خود را در حوزه فردی و اجتماعی بدانند تبعات و آسیب پذیری جامعه کاهش پیدا می کند.

یونسی اولین اصل را در پدافند غیر عامل  فرهنگسازی دانست و گفت باید ماهیت پدافند غیر عامل را طوری در جامعه تبیین کنیم آنچنان که زیر پوست فرهنگ جامعه رسوخ کند .جانشین رئیس شورای  پدافند غیر عامل  استان مازندران توجه به شعار سال را یکی از الزامات  پدافند غیر عامل برشمرد .

وی به توجه  جدی همه دستگاه ها و مدیران خصوصاً فرمانداران  به بحث پدافند غیر عامل  تاکید کرد و یکی از پارامتر های ارزیابی عملکرد  فرمانداری و مدیران دستگاه های اجرایی را عملکرد آنان در این حوزه دانست.

همچنین نبوی مدیر کل پدافند غیر عامل استان طی سخنانی مولفه های مهم پدافند غیر عامل را شناخت تهدیدات  دانست و عنوان نمود تهدیدات در سالیان اخیر  از جنگ سخت به جنگ نیمه سخت و نرم درحال حرکت است. ایشان بیان نمود ، یکی از حوزه های تهدیدات جنگ نرم را جنگ مردم محور دانست یعنی خالی کردن مردم از صحنه و  نوع حمایت انها از نظام و کارگزاران نظام است، ما می بایستی  در مقابل این ترفند دشمن  پدافند مردم محور داشته باشیم  وی تاکید کرده دشمن انسجام وپیوند مردم با نظام را نشانه قرارداده است تا بتواند به اقتصاد و امنیت جامعه لطمه وارد کند.

نبوی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی )در بحث اقتصاد مقاومتی  عنوان داشت اجرای اقتصاد مقاومتی با شناخت کاهش آسیب‌پذیر و عوامل تهدید‌زا قابل بررسی است و اقتصاد مقاومتی یک نگاه دفاعی و مقاومت در اقتصاد است. دبیر شورای پدافند غیر عامل استان مازندران  ضمن تشکر از دبیران کارگروه ها و کمیته ها  به هدف های کلی آنها اشاره  و خواستار اهتمام بیشتر آنها در اجرایی نمودن مبحث پدافندی شد.

در  این جلسه چند تن از دبیران کارگروه ها و کمیته های شهرستانی به بیان دیدگاه ها و مشکلات و سوالات خود پرداختند که آقای یونسی معاون محترم سیاسی و نبوی مدیر کل پدافند غیر عامل پاسخ لازم را بیان نمودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر