۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۸۷۷
تمدن گفت: شورای پدافند غیر عامل استان تهران فعال شده، ضمن اینکه شورای مدیریت بحران این استان هم قوی‌تر از گذشته فعالیت می‌کند.

به گزارش پايداري ملي، استاندار تهران با حضور در جلسه امروز شورای استان تهران ضمن پاسخگویی به مشکلات نمایندگان شهرستان‌های این استان، به بیان مطالبی درباره نحوه تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، هدفمندسازی یارانه‌ها، اجرای طرح‌های هادی روستایی‌ و برخی موضوعات دیگر پرداخت.

 

 

مرتضی تمدن ضمن استماع نقطه نظرات نمایندگان شوراهای شهرستان‌های تهران، به دغدغه‌های آنها در موضوعات مختلف پاسخ داد.

 

 

استاندار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه تمام هدف استانداری، برگزاری باشکوه انتخابات در استان تهران است، یادآور شد: استان تهران علاوه بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری، در یکی از حوزه‌های انتخابیه، انتخابات میان دوره‌ای مجلس را نیز برگزار خواهد کرد و به همین خاطر کار سنگینی پیش رو داریم.

 

 

وی با رهنمود مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری انتخابات باشکوه، شورانگیز و با مشارکت به یاد ماندنی مردم، اظهار کرد: تمام تلاش مسوولان اجرایی معطوف به این امر است.

 

 

تمدن با بیان اینکه هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است، افزود: در جریان انتخابات شوراها، بار نظارتی و تعیین صلاحیت کاندیداها عملا بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

 

 

استاندار تهران با بیان اینکه دولت مجری انتخابات است، گفت: با اقدامات مدبرانه و هوشمند، تمام تلاش دولت این است که قانون را به درستی و به خوبی اجرا کند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در جریان تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اگر گزارش عملکردی در اختیار داشته باشیم، به نمایندگان مجلس ارائه خواهیم کرد.

 

 

تمدن در ادامه با انتقاد از نحوه اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی، گفت: این اقدام عملا نوعی هجمه به قانون اساسی بود که البته با تدبیر نمایندگان مجلس در حال حل شدن است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: ما حق نداریم با یک قانون عادی، حقی را که قانون اساسی برای مردم تعیین کرده، دستخوش تغییرات قرار دهیم.

 

 

استاندار تهران افزود: نمایندگان مجلس اعتقاد داشتند که چون جمع بسیاری از مردم برای ثبت‌نام به عنوان نامزد انتخاباتی اقدام می‌کنند، پس باید با اصلاح قانون از این امر جلوگیری شود؛ اما از آنجا که قانون اختیار معرفی صلاحیت متقاضیان کاندیداتوری را هم برای مسوولان پیش‌بینی کرده است، بنابراین مشکلی با حضور تعداد کثیری از مردم برای کاندیداتوری پیش نمی‌آید.

 

 

تمدن حذف ماده 7 قانون انتخابات را نوعی اعاده حقوق مردم در قانون اساسی دانست و گفت: اگر نمایندگان مجلس قصد دارند قانون اساسی را تغییر دهند، مسیر آن در خود قانون پیش‌بینی شده و باید به روش قانونی عمل کنند، نه اینکه موضوعات دلخواه خود را از مسیر قانون‌گذاری عادی پیش ببرند.

 

 

وی تاکید کرد: همه باید برای جلوگیری از آسیب‌هایی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 متوجه منافع ملی و جامعه شد، تلاش کنیم و اجازه ندهیم که افسارگسیختگی و بی‌قانونی، وقت مردم و کشور را بگیرد.

 

 

استاندار تهران با بیان اینکه آموزش دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات آغاز شده است، گفت: منتظر اعلام جدول زمان‌بندی و روزشمار انتخابات از سوی وزارت کشور هستیم، اما در عین حال قبل از اعلام روزشمار، آمادگی‌های اجرایی لازم را احراز خواهیم کرد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت مبارزه با مواد مخدر، تاکید کرد و گفت: این مسئله یکی از موارد مهمی است که در دستور کار استانداری قرار دارد.

 

 

تمدن با بیان اینکه دشمن تلاش کرده نسل جوان و کانون خانواده را با سلاح اهریمنی مواد مخدر از کار بیندازد، تاکید کرد: در این میان بیشترین آسیب متوجه استان تهران است.

 

 

وی به گزارش‌های اخیر کشف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در جریان برخورد با باندهای تولید و توزیع مواد مخدر در روزهای اخیر چندین تن از این مواد کشف و ضبط شده است.

 

 

استاندار تهران با اشاره به اینکه مواد صنعتی هم وارد مدار مواد مخدر شده است، گفت: باید با تمامی عناصر زنجیره تولید و توزیع این مواد برخورد شود.

 

 

به گزارش ایسنا، احمد شیبانی، عضو شورای شهر تهران در میان سخنان تمدن به این نکته اشاره کرد که بر اساس قانون، جرم مواد مخدر، تنها به حبس محدود می‌شود، درحالی که باید برای توزیع‌کننده‌های کلان، حکم اعدام پیش‌بینی شود.

 

 

تمدن هم ضمن تایید اظهارات شیبانی، اظهار کرد: من حتی قائل به این موضوع نیستم که معتاد هم یک بیمار است، بلکه معتقدم معتاد باید تاوان لذتی که از مصرف مواد مخدر می‌برد را بدهد؛ چرا که وجود معتادان مشوقی برای تولیدکنندگان است و به دلیل وجود این تقاضا که تولیدکننده‌ها هم تشویق به تولید می‌شوند.

 

 

وی از نمایندگان شورای استان تهران درخواست کرد که جمع‌آوری معتادان ولگرد از سطح جامعه را در اولویت فعالیت‌های مدیریت شهری قرار دهند.

 

 

به گفته استاندار تهران، فرمانداران استان موظف شده‌اند که در شهرستان‌های خود کمپ‌های ویژه جمع‌آوری و درمان معتادان احداث کنند و یا از فضاهای موجود برای این امر بهره بگیرند.

 

 

تمدن از اجرای مرحله جدید جمع‌آوری معتادان توسط ناجا از روز یکشنبه خبر داد و گفت: دستگاه قضایی هم باید قوی‌تر به امر مقابله با مواد مخدر وارد شود.

 

 

استاندار تهران اعتقاد دارد که میزان تلاش دستگاه‌های متولی در امر مبارزه با مواد مخدر با میزان تخریبی که به دلیل مصرف این مواد صورت می‌گیرد، همخوانی ندارد و باید جدی‌تر و با هماهنگی بیشتر به این عرصه ورود کرد.

 

 

وی با انتقال معتادان شهرستان‌های اطراف به شهر تهران هم مخالفت کرد و گفت: از آنجا که بسیاری از شهرستان‌ها کمپی برای نگهداری از معتادان ندارند، اغلب این افراد به چند کمپ موجود منتقل می‌شوند و بعضا معتادان در اطراف این کمپ‌ها رها می‌شوند که این اقدام شهروندان را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

 

 

تمدن با بیان اینکه در قانون جدید مبارزه با مواد مخدر، امکان برخورد شدیدتر با توزیع‌کنندگان وجود دارد، خاطر نشان کرد: با این وجود حرف خوب همان چیزی است که آقای شیبانی گفت! کشور چین با 1.5 میلیارد نفر جمعیت توانست مسئله مواد مخدر را حل کند، چطور ما نمی‌توانیم؟! مشکل در کجاست؟ برخورد با مواد مخدر نیازمند یک اراده همگانی است.

 

 

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش به مسئله هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: ای کاش مجلس شورای اسلامی اجازه می‌داد رییس‌جمهور کاری را که قصد داشت انجام دهد، پیاده کند.

 

وی ادامه داد: رییس‌جمهور معتقد است که ارزش یارانه نقدی متناسب افزایش نرخ ارز کاهش یافته و می‌خواست این موضوع را با افزایش یارانه جبران کند، اما چرا مجلس تا این اندازه خط و نشان کشید و اعلام کرد که اگر ردیفی برای این موضوع پیش‌بینی شود، خط خواهد خورد؟

 

 

تمدن با تاکید بر اینکه هیچ مدلی بهتر از توزیع نقدی یارانه وجود ندارد، اظهار کرد: برخی توصیه می‌کنند که به سمت استقرار نظام تامین اجتماعی برویم، نظام تامین اجتماعی خوب است، اما شرایط آن هنوز در کشور ما فراهم نیست.

 

 

استاندار تهران تاکید کرد: برخی اعلام می‌کردند که رییس‌جمهور قصد دارد بر قیمت حامل‌های انرژی بیافزاید و به این ترتیب یارانه نقدی را افزایش دهد، در حالی که طرح رییس‌جمهور این گونه نبود، بلکه وی مدلی را تعیین کرده بود که بدون افزایش قیمت حامل‌های انرژی، کاهش ارزش یارانه نقدی جبران شود.

 

 

وی تاکید کرد: ممکن است برای عده‌ای از مردم یارانه نقدی رقم قابل توجهی نباشد، اما توده‌های مردم روی این دریافتی حساب باز کرده‌اند. کاش فرصتی می‌شد تا اتفاقاتی که در این باره افتاد را توضیح دهم.

 

 

تمدن با بیان اینکه مدل پیش‌بینی شده برای توزیع یارانه نقدی، موجب افزایش نقدینگی و تورم نخواهد شد، افزود: در این دوره زمانی بیشترین کار بر دوش دولت است و همزمان بیشترین هجمه‌ها علیه دولت صورت می‌گیرد.

 

 

استاندار تهران در بخش دیگر سخنانش بر ضرورت آمادگی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه تاکید کرد و گفت: شورای پدافند غیر عامل استان تهران فعال شده، ضمن اینکه شورای مدیریت بحران این استان هم قوی‌تر از گذشته فعالیت می‌کند.

 

 

وی از شهردار تهران که مسوولیت ستاد مدیریت بحران پایتخت را بر عهده دارد، درخواست کرد که اهتمام بیشتری به مقابله با حوادث غیر مترقبه داشته باشد و افزود: سایت‌های اسکان اضطراری و سوله‌های مدیریت بحران ایجاد شده، اقدامات خوبی است، اما اگر حادثه‌ای در مقیاس بزرگ رخ بدهد، باید بسیار توانمندتر از این باشیم.

 

 

تمدن با اشاره به برپایی جشن "اتمام طرح‌های هادی روستایی استان تهران" در هفته آینده، اظهار کرد: مرحله بعدی، کیفیت‌بخشی به طرح‌های هادی روستایی است. باید فضا در روستاها به گونه‌ای فراهم شود که مهاجرت معکوس رخ دهد.

 

 

به گفته وی، البته این مهاجرت معکوس هم‌اکنون هم در برخی روستاهای تهران رخ داده، به طوری که جمعیت روستایی در گذشته 750 نفر بود که اکنون به 1700 نفر افزایش یافته است.

 

 

استاندار تهران در خاتمه سخنان خود، اعضای شورای استان تهران را دعوت کرد که برای همکاران خود یک تور روستاگردی پیش‌بینی کنند تا همه از نزدیک دگرگونی چهره روستاها را ببینند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر