۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۸۶۵۲
با حضور سردار حسین اشتری؛
سردار حسین اشتری با اشاره به اینکه جرم سرقت رقم رو به رشدی در کشور داشته است افزود: امیدواریم بتوانیم با افتتاح این قرار گاه مرکزی این روند رو به رشد را متوقف کنیم وکاهش دهیم
قرار گاه مرکزی مبارزه با سرقت باحضور سردار اشتری و معاونت عملیات نیروی انتظامی افتتاح شد.

سردار حسین اشتری در این مراسم گفت: به گفته مقام معظم رهبری ایجاد امنیت و محیطی امن برای مردم یکی از وظایف نیروی انتظامی و ما نیز معتقدیم هم خواسته مقام معظم رهبری وهم خواسته مردم و همچنین دغدغه فرماندهی نیروی انتظامی در این خصوص است را برآورده کنیم.

وی درادامه با اشاره به اینکه جرم سرقت رقم رو به رشدی در کشور داشته است افزود: امیدواریم بتوانیم با افتتاح این قرار گاه مرکزی این روند رو به رشد را متوقف کنیم وکاهش دهیم .

وی همچنین اظهار داشت: نیروی انتظامی در سال های اخیر در مبارزه با جرائم توفیقات خوبی داشته است وتنها موضوع نگران کننده بحث سرقت های خورد بوده است که با راه‌اندازی قرار گاه مرکزی مبارزه با سرقت در مقطعی که اعلام شد در چهارده استان اجرا شد، آمارها نشان از کاهش 15 تا 20 درصدی سرقت ها را داشته البته این آمار در استان‌ها متفاوت بوده است.

وی همچنین تاکید کرد: با عملیاتی شدن قرار گاه مبارزه با سرقت در این 14 استان کاهش جرائم به نسبت سال گذشته را داشتیم همچنین کشفیات افزایش و وقوع جرم کاهش داشته است که در نتیجه امنیت افزایش یافته است.

سردار اشتری در ادامه با اشاره به اینکه احداث امنیت در کشور ما وضعیت مطلوبی دارد، تصریح کرد: در مقایسه با کشورهای همسایه و همچنین کشورهای اروپایی که آمار آن‌ها از طریق بین‌الملل به دست ما رسیده وضعیت امنیت کشور ما خوب است ولی ما به این حد قانع نیستیم و معتقدیم مردم مستحق تلاش بیشتر ما هستند.

وی به مجرمین وبزهکاران هشدار داد که بدانند نمی‌توانند از قانون گریزی داشته باشند چرا که چشمان تیزبین پلیس با همکاری دستگاه های قضایی آنان را خواهند دید و پس از شناسایی به مجازات اعمالشان خواهند رساند.

سردار اشتری تاکید کرد: نیروی انتظامی در مرحله اول می‌خواهد بیشترین استفاده را از داشته های خود کند وبا تقویت فعالیت‌های تحت جنایی اقدامات فنی و ارتباطی و اقدامات قضایی در داخل از ظرفیت‌ها وتوانمندی‌های ناجا استفاده کنیم.

سردار اشتری همچنین اظهار داشت: امروز برای برخورد با مجرمین روش های سنتی جوابگوی پلیس نخواهد بود و ما معتقدیم با تربیت افسران مجرب و بررسی جرم از نظر علمی و توانمندی‌های فنی و سایبری می‌توانیم بسیار راحت‌تر مجرمین را شناسایی و جرم‌ها را کشف کنیم مصداق این موضوع شناسایی راحت‌تر مجرمین و کشف جرم‌هایی است که در بعضی از استان‌هایی که آزمایشگاه‌ها و دستگاههای فنی خوبی به کار گرفته شد، است. لذا امیدواریم روند استفاده از تکنولوژی و فناوری روز رو به افزایش باشد.

سردار اشتری بیان داشت: امروز نیروی انتظامی با تدبیر فرمانده محترم با قاطعیت و شدت وبرنامه ریزی و فکر و همچنین  استفاده از نخبه‌گان تلاش می‌کند جرم را در کشور کاهش دهد والبته یکی از دلایل موفقیت در نیروی انتظامی ارتباط خوب مردم با پلیس وهمکار شایسته آنان در همه موارد بوده است.

وی همچنین  در پایان روند رو به رشد سرقت‌ها را متاثر از موضوعات اقتصادی دانست وگفت: امیداریم همه دستگاه‌ها و مجموعه ها پا به پای پلیس به این عرصه ورود پیدا کنند چرا که ما با  افزایش اقدامات پیشگیرانه بیش تر از اینکه به دنبال شناسایی سارق باشیم به دنبال این مسئله هستیم که سرقت رخ ندهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر