۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۸۶۰۴
یافته‌های موسسه پژوهشی CSIS نشان می‌دهد جرائم سایبری سالانه 445 میلیارد دلار به اقتصاد جهانی لطمه می‌زند و بیش از 160 میلیارد دلار از این رقم خسارت مربوط به صاحبان مشاغل است.
به نقل از رویترز، علت اصلی وارد شدن چنین خسارت سنگینی به صاحبان مشاغل و کسب و کار نقض حقوق مالکیت معنوی و سرقت داده‌های حساس است که در اثر فعالیت‌های مختلف هکری اتفاق می افتد.

در گزارش CSIS (مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی) تصریح شده که جرائم سایبری از جمله جرائم در حال رشد است که به خلاقیت، فضای رقابتی بازار و انواع تجارت آسیب وارد می کند. این موسسه میزان این خسارت را در یک برداشت محافظه کارانه 375 میلیون دلار و در برداشتی حداکثری بیش از 575 میلیون دلار برآورد کرده است.

کاهش سرمایه گذاری، کند شدن روند ثمربخشی خلاقیت‌ها، تهدید روند اشتغال و حتی تاثیرگذاری بر نرخ رشد کشورهای مختلف از جمله تهدیدات ناشی از گسترش دامنه جرائم سایبری است. در میان کشورهای مختلف جهان آمریکا، چین، ژاپن و آلمان بیش از دیگر کشورها از جرائم سایبری آسیب دیده اند. رقم خسارت در مورد این کشورها در مجموع بیش از 200 میلیارد دلار برآورد شده است.

از مجموع خسارت وارده 150 میلیارد دلار آن ناشی از سرقت اطلاعات شخصی مانند اطلاعات کارت‌های اعتباری بوده است. در این میان اطلاعات شخصی 15 درصد مردم آمریکا یعنی 40 میلیون نفر توسط هکرها به سرقت رفته است. این رقم در مورد ترکیه، آلمان و چین به ترتیب به 54، 16 و 20 میلیون نفر می‌رسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر