۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۸۵۹۹
تهدیدهای سایبری در وزارت نفت با انجام فعالیت های تخصصی در مراکز تحت حوزه این وزارتخانه بطور کامل رصد می شود.
 تهدیدهای سایبری در وزارت نفت با انجام فعالیت های تخصصی در مراکز تحت حوزه این وزارتخانه بطور کامل رصد می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل مدیریت بحران وزارت نفت گفت: با انجام فعالیت های تخصصی در مراکز تحت حوزه وزارت نفت و پالایشگاه های گاز کشور، در زمینه تهدیدهای سایبری هیچگونه مشکلی نداریم و تمام این موارد در وزارت نفت بطور کامل رصد می شوند.

وحید رضا زیدی فر در حاشیه اختتامیه دومین هم اندیشی دستاوردهای اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق شرکت های پالایشی گاز کشور در مشهد افزود: برگزاری اینگونه هم اندیشی ها اقدامی برای حفظ امنیت سامانه های کنترل صنعتی و زمینه ای برای تشریح سیاست های پدافند غیرعامل است تا کارکنان شاغل در پالایشگاه های گاز بتوانند این سیاست ها را در مراکز کاری خود اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه دفاع سایبری طبق دستورعمل های خاصی به مرحله اجرا در می آید، اظهار داشت: این دستور عمل ها توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور ابلاغ و وزارت نفت بعنوان قرارگاه دفاع سایبری موظف به اجرای آن است.  

این مقام مسئول تاکید کرد: همکاران ما در تمام مراکز وزارت نفت موظف هستند تا امنیت سیستم ها را در مقابله با تهدیدهای سایبری حفظ کنند که در این خصوص کمیته های امنیت اطلاعات و مقابله با تهدیدهای سایبری مشغول فعالیت هستند.

زیدی فر ادامه داد: بنابراین همکاران این بخش بااجرای دستورعمل های ابلاغی از سوی سازمان پدافند غیرعامل تمام مباحث را رصد و گزارش ها را اعلام می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما معتقد هستیم اگر دستورعمل ها بطور کامل رعایت شود در مقابله با تهدیدهای سایبری هیچگونه مشکلی نخواهیم داشت و تمام موضوع ها از لحظه پیگیری تا اجرایی شدن، نهایی خواهد شد.

دومین هم اندیشی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق شرکت های پالایش گاز با محورهای دفاع سایبری، تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری و آنالایزرهای کمی و کیفی به میزبانی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در مشهد برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر