۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۸۵۲۲
یک مشاور دولت عربستان به روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گفت ایران در حال حاضر در منطقه از عربستان قوی‌تر است.
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به رقابت راهبردی ایران و عربستان سعودی در منطقه اشاره کرد و از قول یک مقام دولت عربستان نوشت در حال حاضر تهران در جایگاهی برتر نسبت به رقیب دیرینه‌اش قرار دارد.

این روزنامه آمریکایی با شرح پیشینه‌ای از رقابت دیرینه بین ایران و عربستان برای کسب نفوذ در منطقه می‌نویسد در حال حاضر ایران با به کرسی نشاندن موضعش در حمایت از بشار اسد و مذاکره با آمریکا بر سر برنامه هسته‌ایش در جایگاهی برتر نسبت به عربستان قرار گرفته است.

یک مشاور دولت عربستان که خواسته نامش فاش نشود تا بتواند صریح‌تر نظراتش را بیان کند به این روزنامه می‌گوید: «ایران در حال حاضر در موضع برتری نسبت به عربستان قرار دارد. آنها گزینه‌های بیشتری دارند.»

نیویورک‌تایمز در ادامه این گزارش خاطرنشان می‌کند برتری نسبی و البته متزلزل ایران حاوی تلویحاتی درباره حیطه‌های اصلی رقابت این کشور با عربستان سعودی و آمریکا دارد.به نوشته این روزنامه، این برتری موضع ایران در عراق را تقویت می‌کند، متحدان این کشور که به شدت با اسرائیل مخالفند را قدرتمند می‌کند و به نیروهای مخالف آمریکا در منطقه میدان مانور می‌دهد.

 فارس


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر