۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
کد خبر: ۸۳۸۷
تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه مشترک صادر کردند.
تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه بیانیه مشترکی را در مورد مذاکرات دیروز منتشر کردند. در این بیانیه اعلام شده است که تهران با انجام 5 گام دیگر تا تاریخ 3 شهریور، موافقت کرده است. متن بیانیه به این شرح است:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران روز 20 می 2014 نشست فنی دیگری را در چارچوب همکاری‌هایی که نوامبر گذشته میان طرفین مورد توافق قرار گرفت، برگزار کردند.

طرفین در خلال این نشست، پیشرفت خوبی را که در خصوص 7 اقدام عملی مورد توافق در نشست سه ماه قبل مورد توافق قرار گرفته بود، مورد بررسی قرار دادند.

ایران و آژانس همچنین بر سر 5 اقدام عملی دیگر که باید در گام بعدی انجام شود، به توافق رسیدند (ضمیمه را مشاهده کنید).

ضمیمه

اقدامات عملی مربوط به چارچوب همکاری‌های مورد توافق در تاریخ 20 می 2014:

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق کردند که ایران تا تاریخ 25 اوت 2014 (3 شهریور) اقدامات عملی زیر را بر اساس «چارچوب همکاری‌ها»، اجرایی کند:

1) تبادل اطلاعات با آژانس در رابطه با ادعاهای مطرحشده در رابطه با ایجاد مواد منفجره قدرتمند، از جمله انجام آزمایش انفجار قدرتمند در ابعاد بزرگ در ایران.

2) ارائه اطلاعات مربوطه مورد توافق و توضیحات مربوط به مطالعات صورت‌گرفته و/یا مقالات منتشر شده در ایران در رابطه با ترابرد نوترون و مدلسازی‌ها و محاسبات مربوطه و استفاده ادعایی از آن‌ها در مواد فشرده.

3) ارائه اطلاعات مورد توافق دوجانبه و انجام هماهنگی‌های لازمبرای بازدید از یک مرکز تحقیقات و توسعه سانترفیوژ.

4) ارائه اطلاعات مورد توافق دوجانبه و دسترسی مدیریت شده به کارگاه‌های مونتاژ سانتریفیوژ، کارگاه‌های تولید روتور سانتریفیوژ و تأسیسات ذخیره‌سازی.

5) جمع‌بندی رهیافت پادمانی در مورد رآکتور IR-40.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر