۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۸۳۱
ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد:
ستاد کل نیروهای مسلح با صدور بیانیه ای، آمادگی نیروهای مسلح برای مشارکت و نقش پذیری در تحقق سند مهندسی فرهنگی و نقشه جامع علمی کشور را اعلام کرد.
به گزارش پايداري ملي، اداره ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد کل نیروهای مسلح،دراین بیانیه ضمن گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصویب و اجرای ˈ سند مهندسی فرهنگیˈ و ˈ نظام نامه پیوست فرهنگیˈ از الزامات ساماندهی و پیشرفت همه جانبه کشور در عرصه های حساس و خطیر فرهنگی یاد شده است.

این بیانیه می افزاید: با گذشت 28 سال از صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در 19 آذرماه سال 1363، به رغم هماهنگی های خستگی ناپذیر و مجاهدت های فاخر در راستای خروج از فرهنگ بدآموز غربی و نفوذ و جایگزین شدن فرهنگ آموزنده اسلامی و ملی، تا دستیابی به انقلاب فرهنگی تمام عیار و در تراز انقلاب اسلامی و در شأن جامعه دینی ایران فاصله فراوانی وجود دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بی تردید پیمایش این مسیر سترگ نیازمند استمرار این حرکت مقدس و مشارکت، عزم و اراده مجموعه دستگاه ها، مراجع و شخصیت های مسئول و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ کشور بویژه نقش آفرینی های مؤثر دانشگاه ها، حوزه های علمیه و تمرکز بیش از پیش به لزوم فراگیری علوم و متون و پرورش محققان، نوآوران، استادان و متخصصان متعهد و کارآمد است.

ستادکل نیروهای مسلح در این بیانیه، منویات، رهنمودها و اندیشه های راهبردی مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف به ویژه در عرصه تمدن سازی، گفتمان سازی، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و اندیشه و تفکر در موضوعاتی چون جوانان و سبک زندگی را چراغ راه شورای عالی انقلاب فرهنگی قلمداد کرده است.

این بیانیه می افزاید:ایجاد درک مشترک و واقعی بین بخشی،بهره گیری هوشمندانه و هدفمند از ظرفیت ها و توانمندی های موجود در حوزه فرهنگ و فراهم آوردن ساز و کارهای لازم برای شکل گیری یک تعامل پیوسته و مستحکم در راستای هماهنگی و هم افزایی های لازم بین عرصه های مدیریت راهبری و بسیج منابع و ظرفیت ها خواهد توانست مسیر دست یابی به اهداف، راهبردها و چشم اندازهای انقلاب فرهنگی را هموارتر و دغدغه های مقام معظم رهبری را رفع و انتظارات معظم له را برآورده ساخت.

در این بیانیه همچنین بر ظرفیت ها و توانمندی های نیروهای مسلح برای مشارکت و نقش آفرینی های بیشتر در کمک به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تحقق سند مهندسی فرهنگی و نقشه جامع علمی کشور تاکید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دستیابی به جامعه ای منطبق با قرآن و اسلام ناب محمدی (ص) و برخوردار از حیات طیبه و مستقر در یک جایگاه ممتاز و هدایت بخش بین المللی، نیازمند جهاد ملی و همه جانبه در دو حوزه زیربنایی ـ علمی و فرهنگی و نگاه مستمر به چشم انداز پیشرفت و تعالی و کسب شایستگی های لازم برای در دست گرفتن پرچم نهضت تمدن سازی نوین اسلامی است.

ستادکل نیروهای مسلح در این بیانیه خاطرنشان کرده است: در این راستا وجود رهبری خردمند، حکیم، دوراندیش و آگاه به زمان و مکان و ملتی فهیم، شجاع، انقلابی و ولایت مدار، ایران اسلامی را واجد آن ساخته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر