۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۲۳۲
افشای ایمیل‌های رد و بدل شده میان کیث الکساندر رییس آژانس امنیت ملی آمریکا و سرگی برین و اریک اشمیث مدیران ارشد گوگل از همکاری امنیتی نزدیک این دو نهاد خبر می‌دهد.
به نقل از وی تری، برخی کارشناسان اظهار داشته اند در شرایطی که حدود 40 درصد از درآمد خود سمانتک ناشی از فروش نرم افزارهای ضدویروس است، چنین اظهاراتی عجیب به نظر می رسد.

همچنین برخی مدیران شرکت‌های امنیتی در برابر این صحبت‌ها موضع گرفته‌اند. از جمله یوگنی کاسپراسکای مدیر عامل شرکت کاسپراسکای که یکی از شرکت های مشهور امنیتی در جهان محسوب می شود، ضمن مخالفت با این اظهارات گفته است که اگر چه برخی از روش های حفاظت از کاربران در برابر تهدیدات دنیای سایبر ضعف‌هایی دارند، اما نمی توان آنها را منسوخ و از رده خارج تصور کرد.

وی افزوده است: من موافقم که ضدویروس‌هایی که فقط دارای یک لایه محافظتی هستند نمی‌توانند محافظت کافی را برای افراد و سازمان های بزرگ و کوچک  فراهم آورند. اما این مساله از مدت ها پیش ثابت شده و مربوط به امروز نیست. در حال حاضر برای تامین امنیت باید فناوری های مختلف را ترکیب کرد و از جمله ضدویروس ها را به خدمت گرفت.

به گفته وی ضدویروس ابزاری مفید است، حتی اگر آن را تا اندازه ای ناموثر و قدیمی بدانیم و برای رفع این مشکل باید این نوع نرم افزار را در کنار ابزارهای دیگر محافظتی به کار برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر