۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۸۲۱۰
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خبر داد
معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: اولویت این معاونت ارتقای امید به زندگی در بدو تولد طی 10 تا 15 سال آینده به 80 سال است.

دکتر رضا ملک زاده در نشست رئیس جمهور با وزیر بهداشت، معاونان و مشاوران این وزارتخانه که در دفتر وزیر بهداشت برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 30 سال گذشته، امید به زندگی در بدو تولد، 22 سال افزایش یافته است.

وی افزود: 80 درصد علل مرگ و میر و ناتوانی‌ها، بیماری‌های مزمن بویژه سکته‌های قلبی و مغزی، بیماری‌های مزمن کلیوی و کبدی، سرطان‌ها و حوادث جاده‌ای هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه 80 درصد بیماری‌های غیرواگیر که شامل سکته‌های قلبی و مغزی، بیماری‌های مزمن کلیوی و کبدی و سرطان‌ها هستند، قابل پیشگیری هستند.

وی افزود: از برنامه‌های معاونت تحقیقات و فناوری اجرایی کردن برنامه‌های تحقیقاتی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به صورت پایلوت و سپس به صورت کشوری است که زیرساختهای لازم در مراکز تحقیقاتی برای اجرای این برنامه‌ها وجود دارد.

ملک‌زاده با اشاره به این که بودجه اختصاص یافته دولت برای تحقیقات در برنامه پنجم توسعه، دو درصد بوده است، گفت: امسال متأسفانه تنها نیم درصد به تحقیقات اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های تحقیقاتی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در سطح کشور حداقل بودجه تخصیص یافته 2 درصد به تحقیقات واگذار شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر