۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۷۸۵۷
امیر پوردستان:
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: جوانان ما در حوزه تحقیقات ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی را در دانشگاه‌های کشور نشان داده است و نیروی زمینی در همه حوزه‌ها از ظرفیت‌های بسیار خوبی به خصوص در پدافند غیر عامل پهپاد، نانو و ... برخوردار است.
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خود با اصحاب رسانه که در ستاد فرماندهی نزاجا برگزار شد، در پاسخ به این سوال با توجه به اتفاق تلخ به گروگان گرفته شدن 5 مرزبان و اینکه حراست بخشی از مرزها بر عهده نیروی زمینی است، چه تمهیداتی برای تقویت مرزبانی و دلگرمی برای خانواده‌ها دارید؟ اظهار داشت: اینکه یک گروه تروریستی با کمک‌های نفتی برخی کشورهای منطقه ماه‌ها برنامه‌ریزی می‌کند و تعداد زیادی را آماده می‌کند و 5 سرباز بی‌دفاع را اسیر کرده و با خود ببرند و کمین کنند و به شهادت برسانند از نظر نظامی کار با ارزشی نیست.

امیر پوردستان افزود: به حمدلله ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه سپاه تجربه زیادی در مقابله با گروه‌های تروریستی دارند و به خصوص در مقابل منافقین که از کارهای فنی و پیچیده استفاده می‌کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: عملیات‌های بسیار شفافی که قابل رصد و کنترل است می‌توان انجام داد.

وی گفت: البته بعد از این اتفاق تمهیداتی صورت گرفت و بخشی از مرزها به برادران عزیز سپاه سپرده شد.

امیر پوردستان افزود: البته بخش‌های بالگردی با مجموعه نیروی زمینی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ذره‌ای ناتوانی در مقابله با این گروه‌‌های تروریستی احساس نمی‌کنیم و اگر مسئولان نظام صلاح بدانند این توانمندی وجود دارد که آنها را در لانه‌هایشان سرکوب کنیم.

وی افزود: تمهیدات خوبی در جنوب شرق کشور یا احیانا شمال غرب در نظر گرفته شده و آماده مقابله هستیم.

امیر پوردستان در پاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری مراسم تجلیل از سربازان گفت: نیروی زمینی یک نیروی انسان محور است و عمده کارها توسط سربازان عزیز انجام می‌شود و نگاه ما به آنها امانتی از جانب خانواده‌ها دست ما هستند و باید به آنها قوه، قدرت و استحکام بدهیم و به مرحله‌ای برسانیم که بعد از خدمت در محیط‌های دیگر به خوبی انجام وظیفه کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با این گونه مراسم سربازان انگیزه لازم را برای خدمت پیدامی‌کنند و باید این مراسم در طول سال انجام شود که این کار را داریم و این انگیزه‌ای است و ارادت به تلاش‌های آنهاست.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دستاوردهایی که در رژه 29 فروردین خواهد بود گفت: بخشی از این دستاوردها که در این رژه به نمایش گذاشته خواهد شد سلاح 6 لول محرم، سلاح 7.62 اخگر، تانک‌های ذوالفقار، صمصام و سبلان خواهد بود و همچنین چترهای پرش جدید ذوالجناح که سال گذشته رونمایی شد در این مراسم نمایش داده خواهد شد.

امیر پوردستان در رابطه با دستاوردهای موشکی نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: پروژه‌ای با وزارت دفاع و نیروی هوافضای سپاه در مورد افزایش برد و دقت موشک‌های نازعات داریم و درباره سایر موشک‌های نیروی زمینی نیز ارتقای برد مدنظر است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: با ستاد کل نیروهای مسلح در حال رایزنی هستیم که برای برد عمیق‌تری مجوز بگیریم که انشالله بعد از تصویب ستاد کل موشک‌های زمین به زمین در سامانه‌های نیروی زمینی قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره بالگرد ملی گفت: این بالگرد توسط صنایع تنها تولید می‌شود و خلبانان و کارکنان ما همکاری لازم را در آن دارند.

امیر پوردستان افزود: یکی از موارد در دستور کار همین بالگردهای پیستونی است زیرا برای آموزش خلبانی بالگردهای موتور جت که استفاده می‌شود هزینه زیادی دارد اما بالگردهای پیستونی هزینه‌های کمتری دارد و انشالله به زودی آن را در هوافضای خود خواهیم داشت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال دیگری درباره بهبود معیشتی کارکنان نیروی زمینی ارتش گفت: یکی از کارها این بود که با توجه به مجوزی که به فرمانده معظم کل قوا دادند به فروش اراضی مازاد مزایده مسکن انجام شود و همچنین با دولت و وزیر مسکن و راهسازی و استانداران جلساتی داشتیم که کمک‌های زیادی انجام دهند در بخش خانه‌دار کردن پرسنل تلاش‌های زیادی شده است و آمار سال گذشته بسیار خوب بوده و بالغ بر 15 هزار نفر خانه‌دار شدند.

وی افزود: بنیاد تعاون آجا وام‌های مسکن پیش‌بینی کرده تا زمینه‌ها تبدیل به مسکن و خانه دار شدن کارکنان بشود.

امیر پوردستان با اشاره به خدمات خوب بیمه‌ای در نیروی زمینی گفت: بیمه صبای بتاجا بیمه‌های حوادث، عمر، خسارات اموال و اماکن کارکنان را پوشش می‌دهد و تمهیدات خوبی صورت گرفته و همچنین امیر فرماندهی محترم ارتش تدابیری در این باره داشته‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به این سوال که نیروی زمینی در جهت بومی کردن دانش طبق فرموده مقام معظم رهبری چه کارهایی صورت داده گفت: یکی از کارها این است که سرمایه‌گذاری زیادی در نیروی زمینی صورت گرفته تا متکی به خودش باشد و افسران جوان مبتکر و خلاق که در دانشگاه افسری امام علی (ع) فارغ‌التحصیل و بورس می‌شوند در این راستا بسیار تاثیرگذارند.

وی افزود: همچنین همکاری با دانشگاه مالک‌اشتر شده و ظرفیت‌های علمی نیروی زمینی بسیار بالاست.

امیر پوردستان اظهار داشت: در پدافند غیر عامل متکی به هیچ سازمانی نیستیم بلکه پیچیده‌ترین کارها را جوانان نیروی زمینی با فکر و تکنولوژی و تجهیزات خود صورت می‌دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: سلاح اخگر یا سلاح محرم توسط یکی از دانشمندان نیروی زمینی ساخته شده و این جوانان معجزه انقلاب هستند و ظرفیت‌های علمی بالا و کارهای مهم دیگری در زمینه‌های نانو، بیوتروریسم، مهندسی و صنعت هوافضا در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ا یران صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نقش نیروی زمینی ارتش در مردم‌یاری و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث مترقبه مانند برف سنگین شمال کشور و راهبردهای امسال نزاجا گفت: یکی از دستورات یگان‌های تابعه نیروی زمینی تقویض اختیار امدادرسانی در زمان وقوع حادثه است یعنی فرمانده تیپ و لشگر منتظر دستور فرمانده نیروی زمینی نیست و می‌تواند نیروهایش را برای امدادرسانی اعزام کند.

امیر پوردستان افزود: ارتباطات خوبی بین نیروی زمینی ارتش با ستاد بحران‌های غیر مترقبه صورت گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: رزمایش‌های خوبی در تهران خواهیم داشت امروز در قسمت شمال خاوری تهران رزمایشی صورت گرفته که امکان چادر زدن و نشستن بالگرد و استفاده از بیمارستان و اتاق‌های عمل سیار وجود دارد تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در بارش سنگین برف در سمنان و شاهرود تیپ 158 و 258 ما امدادرسان خوبی کردند و حادثه‌دیدگان را به پادگان‌ها آوردند.

امیر پوردستان گفت: استفاده از خودروهای دودکش و نفربرها در این جور مواقع از دستورات کار نیروی زمینی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: ما در شرایط صلح خود را ملزم به خدمت این گونه به مردم می‌دانیم و همچنین بالگردهای هوانیروز ساماندهی می‌شود که در صورت اتفاق افتادن سیل، زلزله و آتش‌سوزی به کدام قسمت بروند و امدادرسانی کنند و خدایی نکرده در صورت بروز حادثه ما غافلگیر نخواهیم شد.

وی درباره رزمایش‌های مشترک با کشورهای دیگر گفت: این رزمایش‌ها پیش‌بینی نشده اما اگر کشوری بخواهد بررسی می‌شود البته ارتباطات آموزشی با کشورهای مسلمان و دوست داریم.

امیر پوردستان درباره رزمایش‌های مشترک با سپاه تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کل نیروهای مسلح رزمایش‌های مشترک است که رزمایش‌های عمده در جنوب شرق و جنوب غرب به صورت مشترک با حضور یگان‌های ارتش و سپاه صورت گرفته و در فضای ناهم‌طراز انجام می‌شود تا مانند فضای دوران دفاع مقدس این همدلی و وحدت میان نیروهای ارتشی و سپاهی دیده شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه رزمایش تخصصی پهپاد چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: عمده رزمایش‌های پهپاد به صورت یک یگان انجام می‌شده اما امسال با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت نظامی برجسته در این زمینه رزمایش پهپاد را به صورت تخصصی برگزار می‌کنیم و همه پهپادهای شناسایی و انتهاری و همه ظرفیت‌های آن در این رزمایش حضور خواهند داشت تا قدرت و اقتدار پهپادی نیروی زمینی ارتش مشخص شود و همچنین نقاط ضعف را در جهت ارتقای کیفی بشناسیم.

وی درباره دستاوردهای نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در طول این دو دهه دستاوردهای نیروی زمینی با هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا به جلو رفته و به سمت صنعتی‌ شدن پیش رفته بخشی در حوزه تانک‌ها و بخشی در حوزه تاکتیکی که ما تهدیدات را برای نبردهای ناهم‌طراز تعریف کرده‌ایم.

امیر پوردستان گفت: جوانان ما در حوزه تحقیقات ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی را در دانشگاه‌های کشور نشان داده است و نیروی زمینی در همه حوزه‌ها از ظرفیت‌های بسیار خوبی به خصوص در پدافند غیر عامل پهپاد، نانو و ... برخوردار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان با اشاره به ویژگی‌های سلاح 6 لول کالیبر 50 به نام محرم که در 31 فروردین در سازمان تحقیقات و جواز خودکفایی رونمایی خواهد شد گفت: سلاح‌های نواخت تیربالا بسیار مهم هستند و نیازمند زیرساخت‌های مناسب می‌باشد که به جز چند کشور انگشت‌شمار نتوانسته‌اند به این سلاح دست یابند و جمهوری اسلامی ایران یکی از این کشورهاست که به این سلاح‌ها دست یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه نیروی زمینی ارتش یک جوان متدین ایران یک سروان موفق به ساخت سلاح‌هایی مانند اخگر، سلاح تک تیرانداز شاهر که در دنیا بی نظیر است و امروز نیز سلاح کالیبر 50 محرم را ساخته که نشان دهنده ظرفیت‌های علمی جوانان متدین ما به عنوان معجزه‌های انقلاب اسلامی است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر