۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۸۲۱
جانشین معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع گفت:
یحیی محمودزاده گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به آمال و آرزوهای صلح دوستانه جهان، عزم و اراده خود را برای ادامه روند پاکسازی مناطق آلوده جهان نشان داد.
یحیی محمودزاده جانشین معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع در مراسم ویژه روز جهانی آگاهی از خطر مین و همکاری مین زدایی که در مرکز آموزشی و پژوهشی وزارت امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: تهدید همیشگی می‌ن‌های زمینی با توجه به گستره و انبوه این تسلیحات در سرزمین‌های حدود ۸۰ کشور دنیا سازمان ملل را بر آن داشت تا با تصویب قطعنامه‌ای در سال ۲۰۰۵ روز ۴ آوریل مصادف با ۱۵ فروردین را به عنوان روز جهانی آگاهی از خطر مین و کمک در حوزه مین زدایی اعلام کند.  
 
وی افزود: بزرگداشت این روز توسط سازمان ملل متحد و کشورهای مختلف ضمن برانگیختن حساسیت و توجه جهانی نسبت به این معضل جامعه انسانی گواهی بر تائید مجدد مسئولیت بین المللی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و کشورهای جهان در پاکسازی مناطق آلوده است.  
 
محمودزاده تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با نگرش فوق با برگزاری این جلسه ضمن احترام به آمال و‌ آرزوهای صلح دوستانه جهان عزم و اراده خود را برای ادامه روند پاکسازی مناطق آلوده جهان نشان داد.  
 
جانشین معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع گفت: در این جلسه با اقدامات بشردوستانه مرکز مین زدایی جمهوری اسلامی ایران با همکاری دیگر نهادهای مرتبط از جمله کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر و سازمان بهزیستی کشور تشریح شد و بدیهی است نتایج این اقدامات منتهی به دستاورد‌ها و تجربیات ارزنده و ارزشمندی شده است.  
 
وی افزود: ایران و مرکز مین زدایی کشور آمادگی دارد تجربیات خود را با آرزوی ایجاد زمین پاک و عاری از مین در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دهد.  
 
محمودزاده خطاب به سفرا و نمایندگان نهادهای بین المللی و وابستگان نظامی و میهمانان کشورهای مختلف که در این مراسم حضور داشتند، اظهار داشت: مایلم در اینجا به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد در حوزه ارائه کننده و هماهنگ کننده کمک‌ها و همکاری‌های بین المللی در حوزه پاکسازی اشاره کنم. سازمان ملل همانگونه که در قطعنامه سال ۲۰۰۵ به آن اشاره شده است، با فعالیت حدود ۱۴ نهاد وابسته به آن در حوزه مین زدایی به صورت فعال در امر پاکسازی مناطق آلوده مشارکت دارند.  
 
وی افزود: امید دارم همکاری‌های این سازمان جهانی و همچنین دیگر کشورهای فعال در این حوزه از جمله کشورهای کمک کننده با جمهوری اسلامی ایران و مرکز مین زدایی کشور آغاز و گسترش یابد و این جلسه سرآغازی بر شروع این همکاری‌ها باشد.  
 
جانشین معاونت مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع تصریح کرد: ما سخنان شایسته و مناسب آقای‌گری لوئیس نماینده محترم سازمان ملل در تهران را گرامی می‌داریم و امیدواریم همکاری‌های فی مابین در دوره خدمت ایشان در تهران به حد قابل توجهی برسد.  
 
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر ویژه از حضور همه میهمانان داخلی و خارجی به جهت قبول دعوت رئیس مرکز مین زدایی کشور برای شرکت در این جلسه خاطرنشان کرد: علاقمندم از کلیه دست اندرکاران فعالیت‌های مین زدایی در ایران و نیز همکارانی که در برپایی این مراسم ما را یاری کردند، تشکر کنم و همه شما را به خداوند بزرگ می‌سپارم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر