۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۷۱۲
بنا به گفته منابع آگاه، باراک اوباما قرار است با ارائه طرحی برخی از اختیارات آژانس امنیت ملی آمریکا را در ضبط مکالمات شهروندان کاهش دهد.
به نقل از سی نت، در حال حاضر دولت آمریکا در حال بررسی و ارائه طرحی طی هفته جاری است تا بر اساس این قانون برخی از فعالیت های جنجالی آژانس امنیت ملی این کشور را در زمینه جاسوسی از حریم خصوصی شهروندان این کشور محدود کند.

طی ماه های اخیر در پی فرار ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، و افشای بسیاری از فعالیت های این آژانس علیه شهروندان آمریکایی، فشارها در زمینه کنترل این سازمان و همچنین سازمان سیا بر روی دولت این کشور افزایش یافته است.

بسیاری از فعالان آزادی های مدنی، شرکت های فناوری، و بسیاری از حقوقدانان و قانونگذاران این کشور در پی افشاگری های اسنودن، فعالیت هایی را برای فشار بر باراک اوباما برای متوقف و یا محدود کردن این فعالیت های جاسوسی  آغاز کرده اند.

بنا به گزارش منابع آگاه، احتمالا این اصلاحات در مورد بند 215 فعالیت های آژانس امنیت ملی آمریکا و برنامه پریزم است که در مورد جاسوسی و ضبط حجم بالایی از اطلاعات و مکالمات شخصی شهروندان این کشور است.

بسیاری از فعالین آزادی های مدنی از اقدام اوباما علیه بند 215 این آژانس حمایت کرده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر