۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۷۶۹
داور جشنواره عکس پایداری ملی با تخصصی خواندن موضوع این جشنواره، کمبود اثر در دوره اول جشنواره را امری طبیعی دانست.

به گزارش پايداري ملي، رسول اولیازاده داور جشنواره عکس پایداری ملی درباره موضوع این جشنواره بیان کرد: پدافند غیرعامل یک موضوع خاص است. چیزی شبیه عکاسی فضا که عده به خصوصی در آن کار کرده‌اند، بنابراین موضوع فراگیری نیست که همه درباره آن کار کرده باشند.

وی افزود: همانطور که ما با وجود برگزاری ششمین دوره جشنواره عکس "ما می‌توانیم" هنوز با اعتراض برخی از دوستان مواجه می‌شویم که موضوع جشنواره را خاص می‌دانند؛ چراکه امکانی برای حضورشان در صحنه پیشرفت‌های تکنولوژی علمی صنعتی فراهم نشده است تا بتوانند به راحتی و با مجوز عکس بگیرند.

داور جشنواره عکس پایداری ملی موضوع پدافند غیرعامل را نیز مشابه مورد نامبرده دانست و تصریح کرد: موضوع ما فراگیر نشده و همه عکاسان با آن درگیر نیستند در نتیجه انتظار شرکت قشر خاصی از عکاسان در آن را داریم.

اولیازاده هر کاری را که برای مقاوم‌سازی انجام شود نوعی از پدافند غیرعامل خواند و با اشاره به دوران جنگ یادآور شد: آن وقت‌ها ما چراغ ماشین‌هایمان را رنگ آبی می‌کردیم. چون وقتی شب‌ها بمباران بود و آژیر قرمز کشیده می‌شد، چراغ روشن ماشین‌ها را هواپیماها می‌دیدند. بنابراین آن‌ها را آبی می‌کردیم چون فرکانس نوری پایین و ضعیفی دارد. این یک پدافند غیرعامل در آن زمان بود.

وی ساخت تونل‌های مترو یا مقام‌سازی ساختمان‌ها را نوع دیگری از پدافند غیرعامل معرفی کرد و ادامه داد: باید با حضور مسئولان این رشته، که درگیر ماجرا هستند، فعالیت‌هایی برای آگاه سازی مردم صورت بگیرد تا هنرمندان عکاس نیز اطلاعات بیشتری داشته باشند.

داور جشنواره عکس پایداری ملی کمبود اثر در سال اول برگزاری جشنواره را امری طبیعی خواند و اظهار کرد: اما با برگزاری نمایشگاه عکس‌های منتخب و اطلاع رسانی عمومی در خبرگزاری‌ها و صدا و سیما قطعا اتفاقات خوبی رخ خواهد داد و ما با فعالیت در این گرایش خاص عکاسی در این باره برای مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

اولین جشنواره عکس "پایداری ملی" توسط خبرگزاری مهر و با مشارکت سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار می‌شود. لینک دریافت فرم شرکت در آدرس http://www.mehrnews.com/mehr_media/files/paydarimelli.jpg قابل دریافت است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر