۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۵۵۷۶
سردار ساسانی مطرح کرد
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه دستورالعمل کمیته دائمی پدافند غیرعامل برای خروج مراکز پرخطر از شهر‌ها لازم‌الاجراست، اظهار داشت: باید کارگروه بررسی و تصمیم‌گیری نسبت به مراکز پرخطر در سطح استان‌ها تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، جلسه وبیناری شورای مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌ها با حضور سردار دکتر محسن ساسانی، جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار محمدعلی قمی، معاون بسیج و امور استان‌های سازمان، دکتر محمد اسکندری، معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان، مهندس فرهاد کرمی، معاون طرح، برنامه و بودجه سازمان، مهندس فتاحی، جانشین معاون امور شهری سازمان و همچنین مدیران کل پدافند غیرعامل ۳۱ استانداری کشور به صورت آنلاین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، سردار محسن ساسانی ضمن خیرمقدم به مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌ها، به تشریح مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های ایام نکوداشت پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۳ پرداخت. وی در ادامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ایام نکوداشت به استانداری‌ها توضیح داد: مسئولان و متولیان پدافند غیرعامل استان‌ها باید اهتمام، جدیت و دقت لازم را نسبت به اجرای برنامه‌های ایام نکوداشت پدافند غیرعامل داشته باشند.
سردار ساسانی با تأکید بر اینکه دستورالعمل کمیته دائمی پدافند غیرعامل برای خروج مراکز پرخطر از شهر‌ها لازم‌الاجراست، افزود: باید کارگروه بررسی و تصمیم‌گیری نسبت به مراکز پرخطر در سطح استان‌ها تشکیل شود.

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین مراحل ساماندهی و امن‌سازی کارگروه‌های استانی، خروج مراکز پرخطر از سکونت‌گاه‌ها و مراکز پرجمعیت است.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به احصاء و تصویب اهداف و راهبرد‌های پدافند غیرعامل و ابلاغ آن‌ها به دستگاه‌های اجرایی برای پنج سال آینده، اظهار داشت: براساس قانون تشکیل، باید توافق‌نامه‌ای در مورد اجرای اهداف پدافند غیرعامل در سال ۱۴۰۴ بین استانداری‌ها و سازمان پدافند غیرعامل کشور به امضا برسد.

سردار محمدعلی قمی، معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، در ادامه جلسه، از آن به عنوان یک پل ارتباطی میان مدیران کل پدافند غیرعامل استان‌ها و سازمان پدافند غیرعامل کشور یاد کرد و بر لزوم پیگیری و اجرای دستورالعمل‌ها تأکید کرد. وی همچنین با تأکید بر تعامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها و استان‌ها برای اجرای مؤثر برنامه‌های ایام نکوداشت و استفاده از تجربیات گذشته به منظور بهبود عملکرد در حوزه پدافند غیرعامل، خواستار تلاش مضاعف شد.

در ادامه، دکتر محمد اسکندری، معاون توسعه فرهنگی و اطلاع‌رسانی سازمان، به ضرورت فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی درباره پدافند غیرعامل در جامعه اشاره کرد و بر لزوم ارتقای دانش و مهارت‌های عمومی در این زمینه تأکید کرد. وی با بیان اینکه ایام نکوداشت پدافند غیرعامل ۱۴۰۳ با شعار "تدبیر امروز، امنیت فردا" برگزار می‌شود، بر اهمیت همکاری و هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و اجتماعی برای ترویج مفاهیم پدافند غیرعامل تأکید کرد.

مهندس فرهاد کرمی، معاون طرح، برنامه و بودجه سازمان، نیز به بررسی و تشریح برنامه‌های پدافند غیرعامل در سطح استان‌ها و وظایف مختلف دستگاه‌های اجرایی پرداخت. گزارش‌دهی و نظارت، وظایف شعب استانی، اعتبارات مالی و برنامه‌های استانی از جمله مسائلی بود که از سوی معاون طرح، برنامه و بودجه سازمان مطرح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر