۱۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۵۵۰۰
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی برای برخی مناطق کشور از کاهش نسبی دما در نوار شمالی طی فردا پنجشنبه و روز جمعه ۱۶ شهریور خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی 5 روز آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا روی می‌دهد. روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در برخی مناطق جنوب غرب، شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد به نسبت شدید تا شدید و خبری گردوخاک پیش‌بینی شده است.

پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد. همچنین رو پنجشنبه دریای خزر و جمعه دریای خزر و شمال خلیج‌فارس مواج می‌شود.

هشدار نارنجی وزش باد شدید وافزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: صبح پنجشنبه 1403/06/15

زمان پایان: اواخر وقت شنبه 1403/06/17

نوع مخاطره: وزش باد حداکثر 14-10 متربرثانیه ( 28-20 نات) برای نزدیک و فراساحل

ارتفاع موج حداکثر 1 تا 2.3 متر در نزدیک سواحل و برای فراساحل تا 2.8 متر.

منطقه اثر: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران ، آسیب به قفس‌ها و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت های شیلاتی، منع ورود و خروج کشتی ها به بندر ، محدود کردن تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر