۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۷۵۴۸۲
هوش مصنوعی ابداع شده که می تواند پزشکان عمومی را در شناسایی بیمارانی که در معرض خطر مرگ در نتیجه مشکلات قلبی قرار دارند، کمک کند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، این روش به پزشکان اجازه می دهد درمان بیماران را زودتر شروع کنند. سیستم هوش مصنوعی مذکور که «اپتیمایز» نام دارد توسط محققان دانشگاه لیدز و با کمک سوابق سلامت بیش از ۲ میلیون فرد ۳۰ سال به بالا بین سال های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ میلادی انجام شده است.

سیستم مذکور ۴۱۶ هزار و ۲۲۸ فرد با ریسک بالای مواردی مانند نارسایی قلبی، سکته و دیابت را شناسایی کرد. این گروه شامل ۷۴ درصد از بیمارانی بود که در نتیجه ابتلا به بیماری های مرتبط با قلب فوت شده بودند.

دکتر رامش ناداراجا محقق داده های سلامتی در دانشگاه لیدز می گوید: مرگ های مرتبط با بیماری قلبی به طور معمول در نتیجه مجموعه عواملی ایجاد می شوند. این هوش مصنوعی با استفاده از داده های موجود چشم اندازی جدید برای کارشناسان خدمات درمانی فراهم می کند تا مراقبت های به موقع برای بیماران فراهم شود.

در برنامه آزمایشی سیستم اپتیمایز ۸۲ بیمار با ریسک بالا حضور داشتند. به عبارت دیگر از هر ۵ نفر یک فرد مبتلا به ریسک معتدل تا بالای بیماری کلیه بود. بیش از نیمی از بیماران داروهای مختلف فشار خون مصرف می کردند تا خطرات بیماری قلبی شان را کنترل کنند.

اکنون محققان تصمیم دارند آزمایش بالینی وسیع تری انجام دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر