۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۷۵۴۴
موسسه آمریکایی «پروژه ایران» Iran Project گزارشی درباره تاثیر وضع تحریم‌های اقتصادی جدید بر مذاکرات جامع هسته‌ای میان ایران و غرب منتشر کرده است.
موسسه آمریکایی «پروژه ایران» Iran Project گزارشی درباره تاثیر وضع تحریم‌های اقتصادی جدید بر مذاکرات جامع هسته‌ای میان ایران و غرب منتشر کرده است.

این گزارش که با عنوان «نگاهی با توافق جامع هسته‌ای با ایران؛ ارزیابی ادعاهای حامیان و مخالفان تحریم‌های جدید» منتشر شده، به تحلیل پیش‌نویس لایحه افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه ایران در کنگره آمریکا که به اسم سناتورهای طراح آن «کرک-منندز» معروف شده، پرداخته است.

این گزارش توسط جیم والش کارشناس امنیت بین‌الملل موسسه فناوری ماساچوست MIT تهیه شده است.در این گزارش هشدار داده شده که وضع تحریم‌های جدید در شرایط کنونی سبب کاهش احتمال موفقیت مذاکرات میان ایران و ۱+۵ خواهد شد چون تمامی کشورهای ۱+۵ با این تحریم‌ها مخالفند.

این گزارش عنوان می‌کند که منتقدان لایحه افزایش تحریم‌ها علیه ایران خصوصا مسئولان دولت آمریکا به طور اغراق‌آمیزی ادعا می‌کنند که هدف ۵۹ سناتور حامی لایحه، شکست مذاکرات است. این در حالی است که هدف اصلی ۵۹ سناتور شکست دادن اوباما است.

طبق این گزارش، مهمترین استدلال‌های حامیان افزایش تحریم‌ها علیه ایران، این است که با وضع تحریم‌های جدید، کفه ترازوی کشورهای ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای با ایران، سنگین‌تر شده و ایران مجبور به اعطای امتیازات بیشتر می‌شود. در همین راستا، در جلد این گزارش نیز از تصویر ترازو استفاده شده است.

موسسه پروژه ایران توسط تعدادی از بازنشستگان وزارت خارجه و سفرای سابق آمریکا اداره می‌شود و تاثیر فراوانی در نگاه نخبگان آمریکا به روابط با ایران دارد.این موسسه هدف خود را بهبود روابط سیاسی میان ایران و آمریکا اعلام می‌کند.موسسه پروژه ایران اعلام کرده که قصد دارد درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، سه گزارش دیگر نیز منتشر کند.

مشرق


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر