۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۷۵۴۰۷
ارتش خلق چین:
ارتش خلق چین اعلام کرد سیگنال‌های راداری هماهنگی در اقیانوس آرام ردیابی کرده است. این سیگنال‌ها با استفاده از هوش مصنوعی در دریای جنوب چین، گوام، جزایر مارشال و آلاسکا ردیابی شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری مهر، اینترستینگ انجینرینگ نوشت؛ طبق بیانیه ارتش چین به نظر می‌رسد این سیگنال‌ها نشان دهنده هماهنگی تاکتیکی از تاسیسات رادار در این مناطق است. هرچند چین اعلام نکرده چه کشور یا کشور‌هایی سیستم‌های رادار را راهبری می‌کنند، اما موقعیت آن‌ها حاکی از آن است که ابزار‌های مذکور به آمریکا تعلق دارند.

براساس گزارش نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست این نخستین باری است که ارتش چین وجود چنین جنگ افزار اطلاعاتی الکترونیکی را اعلام می‌کند. همچنین این نخستین باری است که از چنین قابلیت‌هایی خبر داده است.

اگر این امر درست باشد، چنین هماهنگی بین ایستگاه‌های نظارت راداری قابل پیش بینی است، زیرا چنین اطلاعاتی برای دولت آمریکا جالب خواهد بود. به عنوان مثال شناسایی و نظارت بر دارایی‌های نظامی چین، نقشی کلیدی در تلاش‌های آمریکا برای کنترل چین در منطقه دارد.

به گفته محققان سیستم هوش مصنوعی مذکور قادر به تحلیل سیگنال تاریخی مملو از نویز و عدم قطعیت است تا الگو‌های هماهنگی تاکتیکی الکترونیکی را میان انواع مختلف رادار‌های مربوط به کشور‌های مختلف در نقاط مختلف شناسایی کند.

طبق تحقیقی از دانشگاه مهندسی اطلاعات نیرو‌های پشتیبانی راهبردی چین، این کشور و رقبایش هر روز در سراسر جهان درگیر رویارویی الکترونیک هستند. در این تحقیق ذکر شده رویداد‌های مذکور داده‌های سیگنالی زیادی از جمله اطلاعاتی درباره زمان، فرکانس، مکان و پارامتر‌های الکترومغناطیسی تولید می‌کنند. حجم و پیچیدگی داده‌های گفته شده توسط ناو‌های جنگی، هواپیما و ماهواره‌ها قابل جمع آوری هستند به سرعت در حال افزایش است. به گفته محققان روش‌های تحلیل سنتی به اندازه کافی سریع و دقیق نبوده اند تا نیاز‌های ارتش چین را تامین کنند؛ بنابراین محققان یک پلتفرم پردازش داده براساس الگوریتم‌های هوش مصنوعی ابداع کرده اند که تحلیل وسیع داده‌ها و استخراج اطلاعات را برای ارائه سرویس‌های دقیق جهت واحد‌های جنگی، فراهم می‌کند.

این اطلاعات به ارتش چین کمک می‌کند به طور موثرتر فعالیت‌های جنگی الکترونیکی را برنامه ریزی کند.

سیستم هوش مصنوعی می‌تواند سیگنال‌های تاریخی مملو از نویز و عدم قطعیت را برای شناسایی الگو‌های هماهنگی تاکتیکی الکترونیکی بین انواع مختلف رادار‌های متعلق به کشور‌های مختلف در مکان‌های مختلف تجزیه و تحلیل کند. این مقاله شامل فهرستی از رویداد‌هایی است که هوش مصنوعی آن‌ها را مرتبط می‌داند و مختصات جغرافیایی آن‌ها را ارائه می‌دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر