۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۷۵۲۱۲
سه شرکت بزرگ از تولید کنندگان محصولات و سامانه‌های امنیت سایبری دنیا، شروط مرکز مدیریت راهبردی افتا را برای فعالیت در جمهوری اسلامی ایران پذیرفته‌اند.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از مهر، مرکز مدیریت راهبردی افتا به دستگاه‌های دارای زیر ساخت حیاتی کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و شرکت‌های فعال در حوزه تأمین محصولات، سامانه‌ها و سکوهای حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات اعلام کرده بود که شرط فعالیت و عرضه محصولات و سامانه‌های امنیت سایبری خارجی، معرفی نماینده رسمی حقوقی داخلی با اختیارات تمام در ایران است.

اکنون سه شرکت بزرگ امنیت سایبری PT- (Positive Technologies)، Acron و سنگ فور به ترتیب از کشورهای روسیه، هند و چین شرایط مرکز مدیریت راهبردی افتا را برای فعالیت در ایران پذیرفته و هر سه شرکت نماینده رسمی حقوقی تام الاختیار داخلی خود را به این مرکز معرفی کرده‌اند.

به این ترتیب از این پس محصولات، سامانه‌ها و سکوهای حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات این سه شرکت امنیتی روانه بازار مصرف ایران خواهد شد.

افتا با تعیین مهلتی سه ماهه تاکید کرده بود که عرضه کنندگان محصولات، سامانه‌ها و سکوهای خارجی حوزه امنیت موظف به راه اندازی خدمت بروزرسانی تجهیزات و سامانه‌های مورد نیاز در داخل ایران هستند، به صورتی که در هیچ شرایطی در فرآیند بروزرسانی محصولات مورد استفاده مشتریان، تأخیری ایجاد نشود.

بر اساس اصول و قواعد مرکز مدیریت راهبردی افتا عرضه کنندگان محصولات، سامانه‌ها و سکوهای خارجی حوزه امنیت موظف به انجام ذخیره‌سازی و پردازش داده‌های کاربران ایرانی در داخل کشور هستند و بدون اخذ مجوز مکتوب از مرکز مدیریت راهبردی افتا، این شرکت‌ها، مجاز به انتقال مستقیم یا غیر مستقیم هیچ داده و اطلاعاتی مانند معماری شبکه و دارایی‌های مشتریان به خارج از ایران نیستند.

بر اساس شروط اعلام شده مرکز مدیریت راهبردی افتا، شرکت‌های PT، Arcon و Sangfor می‌دانند که در خصوص به کارگیری هوش مصنوعی و ایجاد داده‌های عظیم، موظف هستند، الگوهای پردازش و خروجی‌های منعکس شده به خارج از کشور را به مرکز افتا اعلام کنند.

سه شرکت بزرگ تولید کننده محصولات امنیت سایبری روسی، هندی و چینی بر اساس شروطی که برای فعالیت در ایران پذیرفتند، خدمات سامانه شناسایی و پاسخ مدیریت شده تهدیدات (MDR) را به صورت متمرکز در داخل ایران و تحت نظارت مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری انجام خواهند داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر