۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۷۵۱۹۹
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: دوشنبه و سه شنبه (۸ و ۹ مرداد) در شمال غرب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان افزود: امروز (۶ مرداد) در گیلان، برخی نقاط مازندران و اردبیل,، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکشنبه‌(۷ مرداد) با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین ،البرز ،تهران سمنان و خراسان شمالی رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

ضیاییان ادامه داد: دوشنبه (۸ مرداد) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و ارتفاعات البرز ادامه خواهد داشت همچنین در شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی و خراسان شمالی رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه شنبه (۹ مرداد) در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی پنج روز آینده در برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نمیباشد.

وی افزود: دوشنبه و سه شنبه در شمال غرب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش محسوس دما رخ خواهد داد.

به گفته ضیاییان طی پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق، جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز ، غرب و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از امروز تا سه شنبه دریای خزر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد شد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۷ مرداد) صاف تا قسمتی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر و باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و ۴۱ درجه سانتیگراد و پس فردا (۸ مرداد) قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و از بعد از ظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۳ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه ۱۲ و ۱۰ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۷ و ۴۸ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر