۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۴۹۹
ˈآلکساندر لوکاشویچˈ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه در بیانیه ای، تحریم های یکجانبه آمریکا علیه این کشور را غیرقابل قبول خواند و گفت: در صورتی که ایالات متحده به دلیل وضعیت اوکراین، ما را تحریم کند، این تحریم ها را بدون پاسخ نمی گذاریم.
به نقل از وزارت خارجه روسیه، لوکاشویچ در بیانیه خود گفت: بارها با ارایه مدارک و شواهد به شرکای آمریکایی توضیح دادیم چرا تحریم های یک جانبه آنها در معیارهای مناسبت های بین المللی متمدنانه نمی گنجد.

وی افزود: این تدابیر تاثیر لازم را ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: در صورت تحریم روسیه از سوی آمریکا، به طور حتم پاسخ آن را خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: ˈپاسخ ما حتما که نباید با تحریم های طرف مقابل یکسان باشد.ˈ

لوکاشویچ درباره امکان پاسخ روسیه به تحریم های آمریکا نیز اضافه کرد: همانند وضعیت مشابه گذشته که به دلیل اقدامات نسنجیده و غیرمسئولانه آمریکا بروز کرده است، پاسخ خود را اعلام می کنیم.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهدیم که مقام های آمریکایی، روسیه را به دلیل وضعیت اوکراین تهدید به مجازات کرده اند. این گونه اظهارات با توجه به عدم اطلاع اولیه آنها از تاریخ حیرت آور است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد سیاستمداران و مقام های دولتی آمریکا، توانایی درک واقعی امور در شرایط متحول جهانی در قرن بیست و یکم را ندارند.

لوکاشویچ گفت: هر بار واقعه ای رخ می دهد که در طرح آمریکایی نمی گنجد، افرادی از مقام های این کشور به چماق تحریم متوسل می شوند.

وی یادآور شد: آمریکا ضمن تهدید روسیه به اعمال تحریم های دارای عواقب جدی، همکاری های نظامی را متوقف کرده است.

لوکاشویچ افزود: آنها تهدید کرده اند که گفت وگوها درباره روابط اقتصادی و سرمایه گذاری جدید را متوقف کنند؛ ضمن آنکه همه دیدارها در سطوح مختلف را نیز لغو کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: هیجان های طرف آمریکایی به دلیل آنکه نتوانسته اند اراده خود را در مساله ای بر کشور دیگری تحمیل کنند، موجب برتری بر عقل سلیم و منطق مقام های واشنگتن شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر