۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۴۹۰۲
سردار قمی در اراک مطرح کرد
معاون بسیج و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: پدافند غیرعامل در استان‌ها باید برنامه حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم، برنامه پاسخ اضطراری به حوادث، برنامه حفظ تداوم کاربرد‌ها ضروری هر دستگاه و برنامه برگشت‌پذیری بعد از حادثه و تهدید را تهیه کنند.

به گزارش پایداری ملی، سردار محمدعلی قمی در نشست رابطین پدافند غیرعامل استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: تهدیدات دشمن از حوزه سخت به حوزه تهدیدات نرم، پیچیده و شناختی تغییر یافته است و این مهم می‌طلبد اقدامات لازم برای مقابله با این تهدیدات هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

سردار قمی با تاکید بر اینکه در استان‌ها پدافند غیرعامل باید برنامه حفاظت از زیر ساخت‌ها را در دستور کار قرار دهند، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در غم از دست دادن شهید جمهور و خادمان خود عزادار هستند، اما با شهادت ایشان با تدابیر مقام معظم رهبری خللی در امور اجرایی و خدمات رسانی به مردم ایجاد نشد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: مردم ایران اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته با تبعیت از ولایت و اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی انواع تهدیدات دشمنان را خنثی کرده‌اند و پس از این هم هیچ قدرتی نمی‌تواند آسیبی به این نظام وارد کند.

سردار قمی با بیان اینکه در شرایط حاضر باید بیش از گذشته همکاری، همدلی و اتحاد برای پیشبرد امور کشور به نحو مطلوب فزونی پیدا کند، تاکید کرد: رابطین پدافند غیرعامل باید برنامه برگشت‌پذیری به شرایط قبل از حادثه و تهدید را مدنظر خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شناخت تهدیدات توسط رابطین پدافند غیرعامل اثرگذار است، افزود: نقش رابطین در شناخت تهدیدات و شناخت آسیب‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد نقشی تعیین کننده دارد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: شورای رابطین باید به صورت مداوم برگزار شود تا بتوانیم با همکاری کارشناسان و دلسوزان انقلاب، ظرفیت، دارایی‌ها و آسیب‌ها را بشناسیم و برای رفع آسیب‌ها و رفع تهدیدات دشمن اقدام کنیم.

سردار قمی تصریح کرد: جلسات آموزشی باید به سمت و سویی پیش رود که مدیران دستگاه های اجرایی نقشی را که برایشان به عنوان متولیان پدافند غیرعامل تعریف شده به درستی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه برنامه های آموزشی باید به صورت ماهانه در راستای آگاهی‌بخشی و مطالبه گری رابطین برگزار شود، گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور از سال 1382 به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شده‌ است که سال گذشته قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور در مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق تدابیر رهبر انقلاب و اجرای سیاست‌های کلی نظام به منظور سیاست‌گذاری، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای آموزش، پایداری ملی، مقاوم سازی زیرساخت‌های حیاتی حساس و مهم کشور به تصویب رسید و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

سردار قمی اظهار کرد: پدافند غیرعامل در استان‌ها باید برنامه حفاظت از زیرساخت‌ها، برنامه پاسخ اضطرار به حوادث، برنامه حفظ تداوم کاربرد‌ها ضروری هر دستگاه، برنامه برگشت‌پذیری بعد از حادثه و تهدید، برنامه حفاظت از زیرساخت‌ها حیاتی و ضروری را تهیه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر