۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۷۴۴۹۶
قانون‌گذاران ایالات متحده در مورد قانون حفظ حریم خصوصی داده‌ها توافق کردند.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از آنا، دو قانون‌گذار کلیدی ایالات متحده اعلام کردند که بر سر پیش‌نویس قانون حفظ حریم خصوصی داده‌های دو حزبی به توافق رسیده‌اند که جمع‌آوری داده‌های مصرف‌کنندگان توسط شرکت‌های فناوری را محدود می‌کند و به آمریکایی‌ها این قدرت را می‌دهد تا از فروش اطلاعات شخصی جلوگیری کنند یا آنها را مجبور به حذف کنند.

توافق بین سناتور دموکرات ماریا کانتول که ریاست کمیته بازرگانی را بر عهده دارد و نماینده کتی مک موریس راجرز، رئیس جمهوری‌خواه کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان، به افراد اجازه می‌دهد تا بر استفاده از اطلاعات شخصی خود کنترل داشته باشند و در صورت انتقال داده‌ها به کشور‌های خارجی، مستلزم افشای آن هستند.

کنگره حداقل از سال ۲۰۱۹ و در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد استفاده از داده‌ها توسط شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله آلفابت، گوگل، فیس بوک متعلق به متا، و تیک تاک متعلق به بایت دنس بحث کرده، اما نتوانسته به توافق برسد.

دستیاران کنگره به خبرنگاران گفتند که امیدوارند به زودی قانون را پیش ببرند.

متا، تیک تاک و گوگل نمی‌توانند فوراً برای اظهار نظر در دسترس باشند.

 

 قانونگذاران در بیانیه‌ای مشترک، گفتند که این طرح به کمیسیون تجارت فدرال و دادستان‌های کل ایالت اختیارات گسترده‌ای را برای نظارت بر مسائل حریم خصوصی مصرف کنندگان و ایجاد مکانیسم‌های اجرایی قوی برای پاسخگویی به متخلفان، از جمله حق اقدام خصوصی را به افراد می‌دهد.

این لایحه تبلیغات هدفمند را ممنوع نمی‌کند، اما به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد که از آن انصراف دهند. در همین راستا کمیسیون فدرال تجارت یک دفتر جدید متمرکز بر حریم خصوصی ایجاد خواهد کرد که می‌تواند جریمه‌هایی را برای نقض حریم خصوصی صادر کند که شرکت‌های مخابراتی را نیز پوشش می‌دهد.

در سال ۲۰۱۹، فیس‌بوک با پرداخت ۵ میلیارد دلار جریمه برای حل و فصل تحقیقات کمیسیون فدرال تجارت در مورد اقدامات حفظ حریم خصوصی خود موافقت کرد. این جریمه به دلیل ادعا‌هایی که درخصوص نقض فرمان رضایت در سال ۲۰۱۲ توسط فیس‌بوک انجام شده بود به این غول فناوری تحمیل شد. 

کمیسیون فدرال تجارت اکنون می‌خواهد توافقنامه حریم خصوصی موجود را سخت‌تر کند تا سود استفاده از داده‌های خردسالان را ممنوع کند و محدودیت‌های فناوری تشخیص چهره را گسترش دهد.

در سال ۲۰۲۱، بایت دنس با توافقی ۹۲ میلیون دلاری در رابطه با ادعای حریم خصوصی داده‌های برخی از کاربران تیک تاک در ایالات متحده موافقت کرد. رویترز ماه گذشته گزارش داد که کمیسیون فدرال تجارت می‌تواند به زودی تحقیقات خود را به دلیل عملکرد‌های نادرست حریم خصوصی و امنیت داده‌ها در مورد تیک تاک حل کند.

گوگل و واحد یوتیوب آن در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۱۷۰ میلیون دلار را به منظور حل و فصل اتهامات مربوط به نقض قوانین فدرال از طریق جمع آوری اطلاعات شخصی کودکان، پرداخت کردند.

قانونگذاران آمریکایی کانتول و راجرز افزودند: این پیش نویس قانون دوحزبی بهترین فرصتی است که در دهه‌های گذشته برای ایجاد استاندارد ملی حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها داشته ایم که به مردم این حق را می‌دهد که اطلاعات شخصی خود را کنترل کنند.

این اقدام به افراد اجازه می‌دهد در صورت تغییر خط مشی حفظ حریم خصوصی خود، از پردازش داده‌ها خودداری کنند. این نیاز به رضایت صریح و مثبت قبل از انتقال داده‌های حساس به شخص ثالث دارد.

در بیانیه‌ای آمده است که مصرف کنندگان می‌توانند از بازیگران بدی که حقوق حریم خصوصی آنها را نقض می‌کنند، شکایت کنند و در صورت آسیب دیدن آنها پول را برای جبران خسارت دریافت کنند و شرکت‌ها را از استفاده از اطلاعات شخصی افراد برای تبعیض علیه آنها منع کنند.

این لایحه مستلزم بررسی سالانه الگوریتم‌ها برای اطمینان از اینکه افراد از جمله جوانان ما را در معرض خطر آسیب از جمله تبعیض قرار نمی‌دهد، را می‌طلبد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر