۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۷۴۴۳۴
رئیسی در جمع مدیران:
رییس‌جمهور در گردهمایی مدیران و کارگزاران گفت: برگزاری نشست ضروری است ولی حتما از برگزاری همایش های پرخرج و‌کم اثر جلوگیری شود و پرهیز کنید.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در گردهمایی مدیران و کارگزارن دولت مردمی که در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد گفت: یکی از سکو های پرش و قرب الی الله خدمت بهمردم است . خداوند متعال این زمنیه را برای همه ما و شما فراهم کرده است که بتوانیم با هخدمت به مردم قرب الی الله پیدا کنیم.


یکی از زمینه های قرب الی الله خدمت به مردم است
رئیس جمهور در این باره تصریح کرد: توجه به خلایق وبندگان خدا بسیار ارتقا بخش است و برای قرب به پروردگار چیزی بهتراز گره گشایی از زندگی مردم وجود ندارد. می توان این کار را به خوب یانجام داد. امروزه بهترین زمنیه برای قرب همین خدمتی است که شما انجام می دهید و خدارا شاکریم که این زمینه فراهم شده است.


آیت الله رئیسی افزود: شکر این نعمت به این صورت است که اول بدانیم این نعمت از جانب اوست و دوم اینکه باید بدانیم جایی از این جایگاه و مسئولیت استفاده کنیم که مورد رضای خداوند باشد و سوم اینکه خداوند را هم به شناخت نعمت و هم به شناخنت مسئولیت از خداوند متعال سپاسگزار باشیم.


شناخت ظرفیت‌ها از اولویت‌های کشور است
رئیس جمهور در رابطه با ظرفیت های موجود و اهمیت نگاه تحولی گفت: ما برای انجام خدمت باید به نیاز ها و ظرفیت های موجود برای رفع نیاز ها امروز در کشور نگاه کنیم. ایا به میزان آنچه که باید تلاش می شود و یا باید به آن اضافه شود؟ نگاه به نیاز های کشور و ظرفیت های وسیع موجود و نگاه به آنچه که مانعی مقابل پیشرفت و به قله رسیدن کشور است موجب یک بازنگاه در خود و در تلاش انسان می شود که این یک نگاه تحولی است و نگاه وضع موجود و حرکت به سمت وضع مطلوب است که این یعنی تحول.


رئیسی : از همایش های پر خرج جلوگیری کنید
وی افزود: شرط تحول آن است که شرایط مورد سنجش قرار گرفته و ظرفیت ها دقیق مورد توجه قرار گیرد تا فردا دچار ای کاش نشویم.


رئیس جمهور در رابطه با جلوگیری از برگزاری همایش های پر خرج گفت: برگزاری نشست ضروری است ولی حتما از برگزاری همایش های پرخرج و‌کم اثر جلوگیری شود و پرهیز کنید، همایش هایی که نتیجه ای برای مردم ندارد.


آیت الله رییسی یادآورشد: ابر پروژه و طرح دولت ایجاد و ارتقای اعتماد و امید در مردم است، و مردم متشکل از تمام آحاد جامعه است. وظیفه داریم اعتماد و امید مردم را روز به روز ارتقا دهیم از این رو همه دستگاه ها و بخش ها در این زمینه باید نقش آفرینی کنند.


زمان‌شناسی از اولویت‌های مهم کشور است
آیت الله رئیسی با تاکید بر زمان شناسی گفت: زمان شناسی بسیار مهم است که همه چیز در زمان مناسب خود اتفاق بیفتد. و این است که یکی از اولویت های دولت رفع عقب ماندگی ها و اتمام طرح ها عقب مانده است که همواره از برنامه های دولت بوده است و در آینده نیز اینگونه خواهد بود.


رمز موفقیت در کارها پیگیری است
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رمز موفقیت در کارها پیگیری است گفت: رمز موفقیت در کارها پیگیری است، از پیگیری غفلت نکنید با یک دستور تنها مسئله حل نمی شود، تا کار اتفاق نیفتد یعنی کاری انجام نشده است.
آیت الله رئیسی با تاکید بر سخنان رهبری در رابطه با عملی شدن قرار داد های بین الملی گفت: رهبری در سخنرانی آغاز سال به تفاهم نامه ها اشاره داشتند و فرمودند تفاهم نامه های بسیاری منعقد شده ولی این تا به اقدام و عمل تبدیل نشود فایده ای ندارد، این نکته حکیمانه باید چراغ راه باشد.


شعار سال مبتنی بر نیازهای کشور نامگذاری می شود
رئیس جمهور با محوری خواندن مسئله اقتصاد باتوجه به شعار سال تصریح کرد: آنچه که امروز پیش روی ما قرار دارد شعار سال و فرمان رهبری است، شعار سال مبتنی بر نیاز جدی کشور است و شعارها با توجه به نیاز کشور نسبت به یک اولویت اعلام می‌شود و امروز اقتصاد مسئله محوری است و در اقتصاد محور تولید است و تولید باید جهشی دنبال شود. به هر اقدامی کار جهشی نمی گویند باید حرکت پرشتاب انجام شود و یک ارتقا قابل توجهی صورت گیرد.


آیت الله رییسی در رابطه با تبیین کارهای دولت برای مردم گفت: توصیه می کنم کارهایی که انجام می شود باید پیوست فرهنگی و رسانه ای داشته باشد. بعضی اقدامات را دولت انجام می دهد، کار خوبی است ولی برای مردم درست تبیین نمی شود. در همه تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها پیوست فرهنگی و تبیینی و رسانه ای باید انجام گیرد.


وی گفت: دولت باید در جلوگیری از اسراف، توجه به قانون و قانون مداری و جلوگیری از بی انضباطی اجتماعی پیش قدم باشد. نمی شود دولت به مردم بگوید اسراف نکنید ولی خود اسراف کند، نمی توان به مردم گفت قانون را رعایت کنید ولی خود بی قانونی کند.


رییس جمهور افزود: هرچه برای همه مردم خوب است برای ما احسن و هرچه برای همه مردم بد است برای ما اقدح تلقی می شود این نگاه درستی است‌.اصلاح امور اینگونه صورت می‌گیرد.


مردمی سازی باید به صورت جدی دنبال شود
آیت الله رئیسی افزود: از همین امروز باید بازنگاهی در ماموریت سازمانی خود داشته باشید که چه راهکارهایی برای نقش دادن به مردم در سازمان و‌ماموریت شما وجود دارد. مردمی سازی و مشارکت مردم در حوزه اقتصادی باید به صورت جد دنبال شود و باید در واقعیت به آن جامه تحقق پوشاند. باید به مردم میدان داد.
آیت الله رئیسی در رابطه با رفع ناترازی بانک ها گفت: تلاش های زیادی برای اصلاح ساختار بودجه و رفع ناترازی بانکها در دولت انجام شده است و برخی موسسات متخلف منحل شده و برخی تحت نظارت جدی قرار دارند، حتما باید در ادامه راه وضعیت اینها مشخص شود، اضافه برداشت از بانک مرکزی حتما باید اصلاح شود زیرا موجب مشکلات پولی و بانکی برای کشور خواهد شد، نظارت بانک مرکزی با قانون جدیدی که ابلاغ شده باید جدی تر باشد.


️رئیس جمهور با اشاره به اهمیت شرکتهای دانش بنیان گفت: رشد کمی و‌کیفی شرکت های دانش بنیان در این دولت صورت گرفته است ولی باید شرکت های دانش بنیان بیشتر به دستگاه های اجرایی نزدیک شوند و کار به آنها واگذار شود و کار آنها استاندارد سازی تجاری سازی شود تل به کار خود دلگرم شوند این مسئولیت همه بخش ها است. ️دولت از وعده ایجاد اشتغال در کشور عقب نمانده است.تلاش های خوبی انجام شده ولی باید بیشتر شود‌.


وظیفه دولت برداشتن موانع از سر راه فعالان اقتصادی است
رئیس جمهور با تاکید بر وظیفه دولت در برداشتن موانع از سر راه فعالان اقتصادی گفت: باید تمام موانع تولید رفع شود. قوانین لازم هم وجود دارد. قوانینی داریم که در جهت شتاب اقتصادی به کشور کمک می‌کند. یکی از قوانین خوب، قانون رفع موانع تولید است که باید اجرایی شود.️باید کار را برای بخش خصوصی و مردم آسان کرد. مردم برای تلاش آمادگی دارند و دولت باید موانع را از سر راه تولید، فعالان اقتصادی و بخش خصوصی بردارد. سیاست های دریامحور را رهبر معظم انقلاب در سال گذشته ابلاغ فرمودند، که باید باسرعت بیشتری دنبال شود‌.


آیت الله رئیسی در ربطه با اهمیت بهره مندی از فرصت ارتباط با دریا گفت: برخی کشورهای ارتباط کمتری با دریا دارند ولی تولید ناخالص ملی آنها تا ۵۰ درصد محصول اقتصاد دریا می رسد. ارتباط ایران با دریا ۳۷۰۰ کیلومتر و با احتساب جزایر به ۵ هزار کیلومتر می رسد ولی چقدر از این بهره مند می شویم؟ در خوشبینانه ترین حالت ۵ درصد.


️رئیس جمهور ادامه داد: کارهای زیادی در این زمینه می توان انجام داد.کار اقتصاد دریا محور به سرعت باید فعال شود و انتطار من از استان های ساحلی این است که این کار را با جدیت دنبال کنند و بخش های ستادی همکاری و هماهنگی را برای تحقق این سیاست مجدانه انجام دهند.


سیاست داخلی و سیاست خارجی دوبال برای کمک به جهش تولید هستند
آیت الله رئیسی در رابطه با اهمیت سیاست های داخلی و سیاست خارجی در کنار یکدیگر گفت: سیاست داخلی و سیاست خارجی به عنوان دوبال برای کمک به جهش تولید هستند، سیاست داخلی و سیاست خارجی باید برای به ثمر نشست جهش تولید کمک کنند تمام بخش ها در خارج از کشور باید در خدمت به ثمر نشستن این شعار باشند. هر کشوری به خارجی و رتبه ای در اقتصاد رسیده بخش های خارجی آن به بخش داخلی کمک‌کرده اند.


رئیس جمهور با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی زیبنده نظام اسلامی و کشور ما نیست، گفت: رهبر انقلاب برای مساله آسیب‌های اجتماعی چندین جلسه گذاشتند. در میدان باید تلاش کرد که آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد. فقر، اعتیاد و طلاق، آسیب‌هایی است که امروز مردم ما را رنج می‌دهد و نباید شاهد آن باشیم.


آیت الله رئیسی تصریح کرد: از همین سخنگاه تقدیر می‌کنم از استان‌هایی که در این زمینه تلاش کردند، این حرکت جمعی شایسته تقدیر است. همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موظف هستند در رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر