۰۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۷۴۴۲۶
فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارتقای توان و ظرفیت نیروی دریایی ارتش در حفاظت و تامین امنیت شناورها خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، دریادار شهرام ایرانی صبح شنبه در حاشیه محفل انس با قرآن در بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی به منظور ارتقای توان اطلاعاتی و عملیاتی ارتش برگزار شده است.

وی اضافه کرد: طی چهار سال گذشته‌های رزمایش مشترک مرکب از ایران و روسیه و چین برگزار شده و امسال شاهد برگزاری متفاوت این رزمایش بودیم و با افزایش کشورهای شرکت‌کننده همراه بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش از افزایش تعداد شناورهای ایران، روسیه و چین در این رزمایش خبر داد و بیان کرد: امسال شاهد برگزاری یک رزمایش متفاوت از نظر توانمندی و ظرفیت نسبت به سال‌های قبل بودیم.

دریادار ایرانی گفت: در ادامه رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین، هم اکنون یک گشت مشترک دریایی برای تامین امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند در حال انجام است.

وی با اشاره به اعزام اسکورت‌ها، شناورها و ناوشکن‌ها در دریاها و اقیانوس‌ها، افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش نقش و تأثیر بسزایی در تأمین امنیت شاهرگ حیات اقتصادی کشور و تأمین امنیت کشتیرانی در عمق اقیانوس‌ها دارد.

ایرانی ادامه داد: در همین راستا ناوگروه ۹۷ نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن الوند و یک یگان پشتیبانی در خلیج عدن و دریای سرخ در حال اسکورت شناورها است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر