۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۷۴۴۲۱
براساس آمارهای به دست آمده، علاوه بر افزایش ۴.۵ درصدی تعداد مصدومان ناشی از تصادفات، میزان مسمومیت مسافران با گاز منوکسید کربن نیز نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، ستاد ملی خدمات یکپارچه هلال‌احمر در طرح نوروزی 1403 طی سومین اطلاعیه‌ اعلام کرد: با اجرای طرح نوروزی 1403 هلال‌احمر، در یک هفته گذشته به بیش از 576 هزار نفر خدمات‌رسانی شده است. همچنین براساس آمارهای به دست آمده، علاوه بر افزایش 4.5 درصدی تعداد مصدومان ناشی از تصادفات، میزان مسمومیت مسافران با گاز منوکسید کربن نیز نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش یافته است.

طی 7 روز از آغاز طرح نوروزی هلال‌احمر، از 24 اسفند 1402 تا امروز دوم فروردین، 1037 مورد عملیات و خدمات امدادی برای کمک به هموطنان در حوادث مختلف انجام شده که 710 مورد آن (76 درصد از کل عملیات‌های امدادی) مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است. شدت تصادفات نسبت به سال گدشته منجر به رشد 4.5 درصدی مصدومان شده، همچنین براساس آمارها، میزان مسمومیت ناشی از گاز منوکسیدکربن بویژه در چادرهای مسافرتی نسبت به سال گذشته رشد 4 درصدی را نشان می‌دهد که توصیه می‌شود مسافران عزیز، موارد ایمنی را در استفاده از وسایل گرمایشی و پخت و پز در چادرها رعایت کنند.

با تلاش امدادگران در 7 روز گذشته تا امروز به 5355 نفر امدادرسانی و 444 نفر در راه‌مانده، اسکان اضطراری داده شدند. همچنین 379 مورد انتقال مصدومان به مراکز درمانی و انتقال 176 نفر نیز به مناطق امن، توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است.

با آغاز فعالیت ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی 1403، تا امروز، 418 هزار و 813 نفر از خدمات بشردوستانه اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر شامل خدمات پست‌های ایمنی و سلامت نوروزی، فضای دوستدار کودک، تیم‌های سحاب و آموزش‌های امدادی این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

در این‌مدت با اجرای طرح‌های درمانی و دارویی، 32 هزار و 45 نفر به داروخانه‌های هلال‌احمر در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند. همچنین بیش از 28 هزار و 300 نفر از خدمات درمانی، توانبخشی و واکسیناسیون حجاج، بهره‌مند شده‌اند.

در مجموع در 7 روز ابتدایی آغاز طرح خدمات یکپارچه نوروزی هلال‌احمر، با مشارکت و تلاش 89 هزار و 418 نفر/روز امدادگر، جوان و داوطلب و فعالیت 4258 پایگاه و مرکز، به 576 هزار و 66 نفر، خدمات لازم ارائه شده است.

امدادگران جمعیت هلال‌احمر در 14 استان آذربایجان غربی، شرقی، خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، گلستان، مازندران، خوزستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، فارس، زنجان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر در حال امدادرسانی به متاثران از سیلاب و آبگرفتگی هستند.

در هر جای ایران که هستید و در صورت نیاز به امدادرسانی، امدادگران هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در کنار شما خواهند بود. ندای امداد هلال احمر با شماره تلفن 112 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و امداد و نجات افراد حادثه دیده در سراسر کشور است. همچنین سایت آموزشی هلال‌احمر به آدرس khadem.ir برای ارائه اموزش‌های امدادی در دسترس هموطنان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر