۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۷۴۳۶۹
رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با ورود سامانه بارشی در روز دوشنبه(۲۱ اسفند) از جنوب غرب کشور در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و به‌تدریج در شرق و شمال شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اظهار کرد: یکشنبه (۲۰ اسفند) علاوه بر نوار شرقی کشور، در شمال غرب و مناطقی از غرب و استان ‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش باران رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، در گیلان و غرب مازندران بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما آغاز می‌شود. در ارتفاعات و مناطق سردسیر رگبار برف پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: دوشنبه(۲۱ اسفند) در کل سواحل دریای خزر بارندگی رخ می‌دهد و در شمال غرب و دامنه.های جنوبی البرز بارش پراکنده و ضعیف خواهد بود همچنین با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب کشور در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و به‌تدریج در شرق و شمال شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و در ارتفاعات برف پیش بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: در چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش شدت خواهد داشت. سه شنبه(۲۲ اسفند) بارش در سواحل شمالی ادامه خواهد داشت. در شمال شرق و مناطقی از شرق و جنوب شرق بارش باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.همچنین در شرق خراسان رضوی بارش شدت خواهد داشت و بعد از ظهر این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه(۲۳ سفند) و پنجشنبه(۲۴ اسفند) جوی آرام و پایدار در کل کشور مستقر می‌شود.

به گفته ضیاییان طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک و کاهش دما خواهیم داشت.

ضیاییان اظهارکرد: امروز شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان و روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای خزر مواج خواهند شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۱ اسفند) قسمتی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق، به‌تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی ‌سه شنبه ( ۲۲ اسفند) صاف تا کمی ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا همدان و اردبیل با کمینه ۵- و ۳- درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ و ۲۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر