۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۷۴۳۱۳
پس از حمله سایبری به وزارت خارجه
پلیس فدرال کانادا اعلام کرد سیستم‌های آن هدف یک حمله سایبری هشدار آمیز قرار گرفته، اما این رویداد هیچ تاثیری روی عملیات‌های آن نداشته و هیچ تهدیدی برای ایمنی شهروندان وجود ندارد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، رویترز نوشت؛ سخنگوی پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا (RCMP) در این باره گفت: وضعیت موجود به سرعت در حال تغییر است، اما در حال حاضر هیچ تاثیری روی عملیات‌های RCMP نداشته و هیچ تهدید شناخته شده‌ای برای ایمنی و امنیت شهروندان کانادایی وجودندارد.

وی در ادامه افزود: هرچند نشتی در چنین وسعتی هشدار آمیز است، اما اقدام سریع و استراتژی‌های کنترل اجرا شده نشان دهنده گام‌های مهمی هستند که RCMP برای ردیابی و جلوگیری از چنین تهدید‌هایی به کار گرفته است.

پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا تحقیقی درباره حمله آغاز کرده و سعی دارد گستره نشتی اطلاعات را تعیین کند. علاوه بر آن حمله هیچ تاثیری بر سرویس‌های اطلاعاتی پلیس نداشته است.

دولت کانادا اواخر ماه گذشته اعلام کرد وزارت خارجه این کشور با نشتی اطلاعات روبرو شده و هکر‌ها به طورغیر مجاز به اطلاعات خصوصی کاربران از جمله کارمندان این وزارتخانه دسترسی یافته اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر