۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۷۴۳۰۹
در پیام تبریک سردار جلالی به مناسبت روز مهندس مطرح شد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی ضمن تبریک روز مهندس اعلام داشت: خوشبختانه با ورود مهندسان جوان کشور تلفیق مهندسی با دانش و رویکرد مبتنی بر پدافند غیرعامل توانسته است گام بلندی را در جهت استحکام پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های کشور بردارد.

به گزارش پایداری ملی، سردار جلالی با صدور پیامی پنجم اسفندماه، روز مهندسی را تبریک گفت. در این پیام آمده است؛

پنجم اسفند سالروز پا به عرصه وجود گذاشتن یکی از بزرگترین معماران و ریاضیدانان و از نوابغ مهندسی دوران، خواجه نصیرالدین طوسی و بهانه ای است برای توجه به اهمیت یکی از مهمترین ابزارهایی که علم در اختیار بشر قرار داده است که نتیجه آن عمران و آبادانی بوده است.


در ایام 8 سال دفاع مقدس نیز مهندسین کشور با جان فشانی و از خودگذشتگی نقش سنگرسازان بی سنگر را ایفا کرده و در اجرای ماموریت های دفاعی پشتیبانی همه جانبه ای از رزمندگان صورت دادند.


دانش مهندسی به ویژه در دنیای امروز که زیرساخت به عنوان جزئی حیاتی و کلیدی در تاب آوری کشورها نقش آفرین است، هر روز پیش از گذشته، اهمیت خود را نمایان می کند.


در سالهای اخیر باتوجه به اهمیت زیاد مسئله پدافند غیرعامل، کاربردی کردن آن در علوم مختلف همواره مورد تلاش دست اندر کاران و مسئولین بوده است که علم مهندسی نیز از این مهم مستثنی نبوده است.


این اصل بر کسی پوشیده نیست که گسترش و پایداری زیرساختهای کشور در عرصه های مختلف مرهون آبادانی و ساخت و سازها با کمک علوم و فنون مهندسی است. همچنین کاهش آسیب پذیری ها در این زیرساخت‌ها، در صورت وجود هرگونه تهدیدات یا مخاطرات نیز از همین کاربردها می باشد.


خوشبختانه با ورود مهندسان جوان کشور تلفیق مهندسی با دانش و رویکرد مبتنی بر پدافند غیرعامل توانسته است گام بلندی را در جهت استحکام پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های کشور بردارد که امید است این مسیر هر روز بیش از پیش هموارتر و تاثیرگذارتر بر روند توسعه و آبادی کشور و حرکت به سوی قله های پیشرفت، طی شوند.


این روز را به همه رزمندگان عرصه مهندسی کشور که برای سربلندی و آبادانی ایران-اسلامی تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر