۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۴۲۹
سردار جلالی در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان قزوین:
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه پدافند غير عامل را تزريق ژن دفاع در برنامه هاي توسعه اي و پروژه مختلف تعريف كرد.

سردار دكتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان قزوین که در محل استانداری تشکیل گردید با بيان اين مطلب  كه به لحاظ ماهيتي به پدافند غير عامل يك نوع تفكر، بينش، باور و دكترين داشته باشيم افزود: پدافند غير عامل بايد داخل برنامه هاي توسعه اي ديده شود و نه به عنوان پيوست چرا كه پدافند غير عامل چيز مجزايي نيست و ملاحظات پدافندي در ذات و دل پروژه ها و برنامه تعريف و در نظر گرفته شود.
وي در ادامه پدافند غير عامل را تزريق ژن دفاع در برنامه هاي توسعه اي و پروژه مختلف تعريف كرد.
رييس سازمان پدافند غيرعامل كشور به موقعيت حساس سياسي ايران اشاره و تصريح كرد: امروز كشور به انواع مختلف مورد تهديد دشمن قرار گرفته و پيشرفت هاي صورت گرفته در حوزه هاي دفاعي باعث شده است كه دشمن تهديدات خود را به شكل اقتصادي، مسائل زيستي، بهداشتي و حتي فضاي سايبري نشان دهد و بايد شرايط مقابله با اين تهديدات از جنس خود تهديدات انديشيده شود.
دكترجلالي با اشاره به نقش صدا و سيما در فرهنگ سازي ونهدينه كردن پدافند غير عامل تصريح كرد: صدا و سيما مي تواند محتويات پدافندي را در دل برنامه ها ي خود ببيند و تاثير مستقيمي بر مردم و مديران داشته باشد.
وي در ادامه باور و نگاه مديران به بحث پدافند غير عامل را به عنوان يك اصل عنوان و تاكيد كرد: ايمن سازي  در مقابل تهديدات دشمن و بلاياي طبيعي در كنار باور مردم و مديران و اتخاذ تدابير هوشمندانه اتفاق خواهد افتاد و در اجراي اين برنامه و سياست ها در صورت وجود باور قوي، اعتبارات و كمبود بودجه كمترين مشكل خواهد بود.
وي در خصوص نحوه طبقه بندي و ثقل بندي مراكز و پروژه هاي مهم كشور نيز افزود: مراکز ثقل کشور بر حسب عمق آسيب و سطح تاثيرگذاری و همچنين نوع تهديدات و حركاتي است كه به روز از سوي دشمن شناسايي و به همان نسبت نيز پروژه ها طبقه بندي مي شوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر