۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۴۲۸۵
در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان کرمان مطرح شد
جلسه شورای پدافند غیرعامل استان کرمان به ریاست محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان و با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان و مسئولین دستگاه های اجرایی و لشکری استان کرمان برگزار شد

به گزارش پایداری ملی از کرمان، در این جلسه چهار دستور کار تامین سوخت نیروگاه‌های استان، راه اندازی تجهیزات CBRN در بیمارستان های کرمان، سیرجان و رفسنجان، مبارزه با آفات، بیماریهای دام و طیور که از کارگروه‌های تخصصی مربوطه احصا شده بود مطرح شد.

دکتر فداکار استاندار کرمان و رییس شورای پدافند غیرعامل استان در این جلسه اظهار داشت: باید جهت جلوگیری از بیماریهای دام مثل تب برفکی و تب کریمه کنگو از ورود و خروج دام قاچاق به استان جلوگیری شود و همچنین با توجه به اینکه کرمان در زمینه کشاورزی هم فعال است باید با جدیت بیشتر با آفت سوسک سرخرطومی و کرم برگخوار ذرت مبارزه کرد و جلوی تکثیر آن گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین باید طرح‌های پژوهشی در حوزه کشاورزی با جدیت انجام شود زیرا با امنیت غذایی و سلامت مردم در ارتباط است.

به گفته دکتر فداکار، لازمه صنعتی شدن استان آمادگی همه جانبه در زمینه الزامات پدافند غیر عامل است و در صنایع استان نباید از رعایت الزامات و تمهیدات پیشگیرانه و پیشبینانه غافل شویم. همچنین در این شورا مصوب گردید در زمینه سوخت نیروگاه با توجه به اهمیت تامین برق پایدار در فصل سرد سال و ایام انتخابات شرکت پخش فرآورده های نفتی استان نهایت همکاری را با نیروگاهها داشته باشد.

به گفته استاندار کرمان در خصوص پدافند شیمیایی و تجهیزات CBRNE مقرر گردید با همکاری صنایع بزرگ استان و استفاده از منابعی که از صنایع استان دریافت می‌شود طی دو سال بیمارستانهای منتخب استان به تجهیزات پدافند شیمیایی استاندارد تجهیز شوند.

در ادامه کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با بیان این مطلب که امسال استان با تلاش‌های فراوان ‌رتبه برتر در ارزیابی سازمان پدافند غیرعامل کشور را کسب کرد، گفت: حیطه حوزه پدافند غیرعامل دو مقوله آسیب‌پذیری و تهدیدات را شامل می‌شود.

وی افزود: با توجه به نوع تهدیدات براساس تکنولوژی‌های پیشرفته، باید آموزش‌ها و اطلاعات ما نیز در مقابل این تهدیدات بروزرسانی شود.

کریمی گفت: در بعضی از نقاط استان شرایط مطلوبی از لحاظ زیرساخت‌ها نداریم، لذا باید از لحاظ ساختاری و تامین نیروی انسانی بتوانیم پدافند غیر‌عامل را بر اساس تکنولوژی پیش ببریم و بروزرسانی کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه کرمان یک استان صنعتی و معدنی است بر این اساس با تلاش مستمر دو جلد شناسنامه پدافند شیمیایی واحدهای صنعتی استان تهیه و تدوین گردیده است.

در این جلسه مدیران کل دامپزشکی شمال و جنوب استان، جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان، رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان، مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی کرمان، مدیرعامل شرکت پخش فرآوره های نفتی منطقه کرمان به ارائه گزارشات و پیشنهادات و درخواست های خود پرداختند.

در پایان این مراسم از دکتر رجایی دبیر سابق پدافندغیرعامل دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اهدا لوح، تقدیر و تشکر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر