۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۴۲۸۲
با ابلاغ مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
با مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی استفاده از فیلترشکن غیر قانونی اعلام شد مگر در مواردی که مجوز قانونی آن دریافت شود.

به گزارش پایداری ملی، محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی مصوبه شماره سه جلسه نود و ششم این شورا را با موضوع «بررسی راهکار‌های افزایش میزان سهم ترافیک داخلی و مقابله با پالایش‌شکن‌ها» که در تاریخ ۱۹ دی ماه به استحضار مقام معظم رهبری رسید برای اجرا ابلاغ کرد.

در بخش‌هایی از این مصوبه آمده است:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است ظرف مدت یک ماه طرحی را برای ترغیب تولیدکنندگان محتوا و کسب وکار‌های فعال در سکو‌های خارجی به منظور فعالیت آنها، صرفاً در سکو‌های داخلی آماده کند و برای تصویب در شورای معین ارائه دهد.

هرگونه تبلیغ اشخاص حقوقی در بستر سکو‌های خارجی غیرمجاز ممنوع است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صداوسیمای ج. ا. ا، فرماندهی کل انتظامی ج. ا. ا، وزارت امور اقتصادی و دارایی و قوه قضائیه مکلف به اجرایی سازی و تأمین لوازم آن بوده هر ۳ ماه یکبار نتایج را به مرکز ملی فضای مجازی کشور ارائه می‌دهند.

همچنین براساس این مصوبه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی موظف به فراهم کردن امکان ارائه خدمات دولتی فراگیر و ضروری به صورت انحصاری در بستر سکو‌های داخلی شد.

به منظور مقابله با تحریم‌های ظالمانه خارجی در حوزه فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است خدمت «تحریمشکن» را به شکل رایگان فراهم کند.

همچنین آن وزارتخانه موظف است در صورت تمایل بخش خصوصی، مجوز لازم را اعطا و زمینه را برای فعالیت آن‌ها در ارائه خدمات تحریمشکن فراهم کند.

از سوی دیگر با ابلاغ این مصوبه از سوی دبیر شورای عالی فضای مجازی، استفاده از ابزار‌های پالایش شکن ممنوع می‌شود، مگر مواردی که دارای مجوز قانونی باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر