۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۴۲۵۶
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران:
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انجام اقدام تروریستی در ۲ نقطه از خط سراسری انتقال گاز اعلام کرد شبکه گاز کشور پایدار است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از وزارت نفت سعید عقلی در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به انفجار خط لوله گاز سراسری توضیح داد: این اقدام خرابکارانه تروریستی بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) حوالی ساعت یک بامداد در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز انجام و جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارتخانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.

وی افزود: با مدیریت شبکه گاز کشور موفق شدیم شبکه گاز را در همه شهر‌ها و روستا‌ها پایدار نگه داریم، البته بخشی از روستا‌های استان اصفهان که نزدیک این خط هستند اکنون دچار افت فشار و قطعی گاز هستند که با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، در حال تأمین سوخت مایع و گاز مایع (ال‌پی‌جی) برای مردم منطقه هستیم.

مدیر مرکز راهبری گاز کشور تصریح کرد: اکنون مناطق ایمن‌سازی شدند و عملیات اجرایی تعمیرات آغاز شده است.

به گفته عقلی، انفجار‌ها در دو نقطه (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) رخ داده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه با اقدام‌های انجام‌شده در کنترل مصارف، اکنون مشکلی در تأمین گاز شهر‌ها وجود ندارد، گفت: مشکلات اندک ایجادشده در روستا‌های اطراف محل انفجار به‌سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد، ضمن اینکه سوخت مایع مورد نیاز و ال‌پی‌جی در این مناطق فراهم شده و در اختیار روستا‌های مورد نظر قرار خواهد گرفت، لذا مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

در ساعات اولیه وقوع حادثه تیم‌های امدادی و عملیاتی شرکت ملی گاز ایران به‌منظور اجرای تدابیر ایمنی و عملیات تعمیرات خط به محل حادثه اعزام شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر