۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۴۲۴۹
بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) تاکنون ۱۵ هزار مرگ ناشی از آنفلوآنزا در این فصل سرما در ایالات متحده ثبت شده است.

به گزارش پایداری ملی همچنین حداقل ۲۲ میلیون مورد ابتلا به این بیماری ویروسی و ۲۵۰ هزار مورد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل علائم شدید آنفلوآنزا گزارش شده است.

فعالیت آنفلوآنزای فصلی در سطح ملی با افزایش در برخی از نقاط این کشور، بالا است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، هشت مورد مرگ و میر کودکان مرتبط با آنفلوآنزا در آخرین هفته منتهی به ۳ فوریه گزارش شده است.

داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که بیش از ۱۱ هزار بیمار در هفته اخیر با آنفلوآنزا در بیمارستان‌های این کشور بستری شده اند.

به گزارش شینهوا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده توصیه می‌کند که تا زمانی که ویروس آنفلوآنزا در حال گسترش است، همه افراد شش ماه به بالا واکسن این بیماری را دریافت کنند.

آنفلوآنزا بیماری شایع ویروسی است که معمولا از اوایل پاییز تا اوایل بهار افراد بسیاری را مبتلا می‌کند. این بیماری مسری در برخی موارد بسیار خطرناک و حتی کشنده است و البته شدت آن در افراد متفاوت است. این بیماری حتی می‌تواند جوانان را به شدت بیمار کند.

آنفلوآنزا سالانه هزاران نفر را راهی بیمارستان می‌کند و به همین دلیل، تزریق واکسن آنفلوآنزا بسیار مهم است.

موارد خفیف تا ملایم آنفلوآنزا طی چند هفته و به‌خودی‌خود از بین می‌رود، اما در برخی موارد، سیستم ایمنی واکنش بیش از حد به آنفلوآنزا نشان می‌دهد و در سراسر بدن التهاب گسترده ایجاد می‌کند.

بدین ترتیب، واکنش ایمنی بدن از کنترل خارج می‌شود و به‌جای مبارزه با بیماری آنفلوآنزا به بافت‌هایی که به ویروس آلوده نشده‌اند آسیب می‌رساند.

به عنوان نمونه، آنفلوآنزای شدید ممکن است باعث میوکاردیت (التهاب قلب)، آنسفالیت (التهاب مغز) و نارسایی در اعضای بدن به ویژه در کلیه‌ها و ریه‌ها شود. شایع‌ترین علائم آنفلوآنزا سرفه، تب، لرز، بدن‌درد، گلودرد، خستگی، تهوع و استفراغ است.

تا زمانی که ۲۴ ساعت را بدون تب نگذرانده‌اید، جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر