۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۴۱۹۲
به‌دنبال هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید قابل توجه فعالیت سامانه بارشی، امروز (چهارشنبه، چهارم بهمن) فرودگاه‌های کشور برای مواجهه با این رخداد در آماده باش کامل هستند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در پی هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما و احتمال بارش برف در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، مازندران، تهران، آذربایجان غربی، کردستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، همه فرودگاه‌های این مناطق برای مقابله با هرگونه بحران در آماده‌باش قرار دارند.

اگرچه مدیران و متخصصان فرودگاهی نهایت تلاش خودشان را برای ارائه خدمات باکیفیت در این وضعیت آب و هوایی انجام می‌دهند، اما با توجه به برودت هوا، یخ‌زدگی، بارش برف، کاهش دید، بهمن، کولاک و احتمال تغییر در برنامه‌های پروازی، مسافران باید پیش از عزیمت به فرودگاه‌ها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند و از آخرین وضعیت پرواز‌ها مطلع شوند.

روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران که مرتبا وضعیت فرودگاه‌ها و پرواز‌ها را رصد می‌کند، آخرین اخبار در این باره را به اطلاع مردم شریف کشورمان خواهد رساند.

برپایه این گزارش، تشدید فعالیت سامانه بارشی مخاطراتی همچون اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، بهمن، کولاک برف را در پی دارد و موجب بارش سنگین برف، مه گرفتگی و در مناطق کوهستانی کولاک برف و رخداد بهمن خواهد شد.

سازمان هواشناسی به اجتناب از سفر به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، خودداری مطلق از فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر توصیه کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر