۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۷۴۱۷۸
سازمان هواشناسی اعلام کرد؛
استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر و واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس با بارش برف و باران همراه است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید جنوب شرقی با بیشینه سرعت باد ۲۶ نات و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل بیشتر از ۱.۵ متر و دور از ساحل بیشتر از ۲ متر از امروز سه‌شنبه تا فردا چهارشنبه (۳ تا ۴ بهمن) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و در خلیج فارس خبر داد.

در اثر این مخاطره جوی اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره‌شدن تورهای صیادی و خطر غرق‌شدن شناگران پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی خودداری از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی را توصیه می‌کند.

این سازمان در ادامه نسبت به وزش باد شدید تا گاهی خیلی شدید با بیشینه سرعت باد در ساحل و دور از ساحل (۴۴-۳۰ نات) و بیشینه ارتفاع امواج در ساحل ۲ تا ۳ مترو دور از ساحل بیشتر از ۳ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و در دریای خزر از سه‌شنبه تا اواخر وقت چهارشنبه (۳ تا ۴ بهمن) هشدار داد.

در اثر این مخاطره جوی آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک، احتمال خسارت به تأسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کنترل و کاهش آسیب‌ها و مخاطرات این سامانه جوی، منع از تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، ممانعت از تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند.

همچنین از بعد از ظهر روز گذشته (۲ بهمن) با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، کاهش دما در برخی نقاط رعد و برق و در نقاط کوهستانی کولاک برف آغاز شد.

امروز سه‌شنبه (۳ بهمن) بارش در این مناطق تشدید می‌شود. فردا چهارشنبه (۴ بهمن) علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق و بخش‌هایی از شرق کشور نیز بارش خواهیم داشت.

پنجشنبه (۵ بهمن) سامانه بارشی در شمال شرق سبب بارش پراکنده و سپس از کشور خارج می‌شود. طی روز جمعه (۶ بهمن) نیز با ورود موج بارشی دیگر به کشور دوباره در نیمه‌غربی، نواحی مرکزی و به‌تدریج در شمال شرق و شرق کشور بارش خواهیم داشت. همچنین تا چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

همچنین در تهران از امروز سه شنبه تا جمعه (۳ تا ۶ بهمن‌ماه) کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۹ درجه سلسیوس مورد انتظار است. فیروزکوه با کمینه دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر