۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۷۴۱۳۰
سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛
سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در جاده‌های ۱۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برخی استان‌ها همچون گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال شرق خوزستان، ارتفاعات قزوین، البرز و تهران نیز طی امروز ۲۴ دی با بارش باران و برف، مه گرفتگی و در مناطق کوهستانی با کولاک برف و احتمال بهمن همراه است.

این بارندگی‌ها می‌توانند در محورهای مواصلاتی که بین استان‌های اردبیل، گیلان، شمال آذربایجان شرقی، جنوب غرب استان آذربایجان غربی قرار دارند مشکلاتی از جمله اختلال در ناوگان حمل و نقل عمومی، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، انسداد محورهای مواصلاتی به‌ویژه در مناطق سردسیر و اختلال در انتقال نهاده‌های انرژی از جمله برق و گاز ایجاد کنند.

در این بین مناطق جنوب غرب استان آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان بارش برف شدیدتر و سنگین‌تری را تجربه خواهند کرد بنابراین مردم برای عبور از این مناطق باید تجهیزات کافی همچون زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

همچنین دوشنبه در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور افزایش ابر، وزش باد و بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

همچنین هواشناسی با صدور بالاترین سطح هشدار (قرمز) از بارش سنگین برف و انسداد محورهای مواصلاتی در چهار استان جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات در شمال شرق آذربایجان شرقی خبر داد.

در این شرایط جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، انسداد محورهای مواصلاتی به‌ویژه در مناطق سردسیر و اختلال در انتقال نهاده‌های انرژی از جمله برق و گاز دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از سفر به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، خودداری مطلق از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادی، آمادگی کامل راهداری جهت برف‌روبی در مسیرها و مدیریت در انتقال نهاده‌های انرژی در دستور کار قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر