۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۷۴۱۱۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در حوزه های پدافند غیرعامل، ایمنی، پیشگیری و مدیریت بحران و HSE عقب ماندگی‌هایی در سطح جزیره قشم وجود دارد و باید برای افزایش فرهنگ ایمنی و ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری در این حوزه تلاش کرد.
ضرورت تهیه طرح جامع ایمنی جزیره قشم

به گزارش پایداری ملی و به نقل از دنیای اقتصاد، عادل پیغامی در جلسه معارفه مجید فرهادی به عنوان سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل این سازمان اظهار داشت: در حوزه پدافند غیرعامل کارهای خوبی در گذشته انجام شده اما هنوز تا نقطه ایده آل فاصله زیادی وجود دارد و نیازمند ایجاد آمادگی و ارتقای این حوزه در سازمان منطقه آزاد و بطور کلی جزیره قشم هستیم.

پیغامی تصریح کرد: موضوع پیشگیری و مدیریت بحران، موضوع دیگری است که مدت ها در جزیره قشم جای خالی آن احساس شده و حالا برای این حوزه برنامه ریزی های خوبی انجام شده است و باید نسبت به محل های استقرارهای انبار، دپوی اقلام ضروری و حتی محل هایی برای اسکان مردم در زمان بحران پیش بینی شود.

وی ادامه داد: در حوزه HSE نیز در جزیره قشم واحدهای صنعتی در بخش های مختلفی وجود دارند که باید همزمان با آموزش های جدید، بروز رسانی هایی در این زمینه انجام شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه، بخش آتش نشانی نیز به عنوان یکی از مهمترین بخش های ایمنی جزیره قشم، در سال های گذشته با کمبودهای مختلفی مواجه بوده، یادآور شد: برای تامین اقلام ایمنی، تجهیزات و آموزش نیروهای انسانی در حوزه سخت افزاری، نرم افزاری باید با برنامه ریزی اقدام کرد و سواد و فرهنگ ایمنی در جزیره افزایش داد.

پیغامی با اشاره به اینکه نخستین نمونه آتش خوار تندرو به ناوگان ایمنی منطقه آزاد قشم به زودی اضافه می شود، افزود: در کنار ارتقای تجهیزات باید دستورالعمل ها و ضوابط ایمنی در اسکله ها و بنادر سطح جزیره قشم تدوین و به فعالان این حوزه آموزش داده شود.

سعید اکبریان، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در بخش دیگری از این مراسم، اظهار داشت: امروزه اهمیت حوزه ایمنی بر هیچکس پوشیده نیست و با توجه به شرایط ویژه قشم، طرح جامع ایمنی جزیره باید تهیه شود.

مجید فرهادی، سرپرست مدیریت بحران، ایمنی و پدافند غیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز بیان کرد: ارتقای حوزه ایمنی نیازمند مشارکت مردم است باید در این حوزه دغدغه مند عمل کنیم و با ارائه آموزش های لازم به کارکنان و شهروندان حوادث و اتفاقات را به حداقل برسانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر