۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۴۰۱۰
در بازدید سردار ساسانی از دانشکده حفاظت از زیرساخت ها مطرح شد
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور توجه به توسعه علوم مختلف به ویژه علوم میان رشته‌ای را برای رصد تهدیدات حوزه فناوری ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، سردار دکتر محسن ساسانی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در سفر به استان گیلان ضمن بازدید از دانشکده حفاظت از زیرساخت‌ به عنوان اولین دانشکده پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های خارج از نیروهای مسلح در دانشگاه گیلان از ساختمان مجموعه آزمایشگاه های تخصصی این دانشگاه دیدن کرد.

وی همچنین در جلسه بررسی سرفصل‌های مقطع کارشناسی ارشد جهت اجرا در دانشکده حفاظت از زیرساخت دانشگاه گیلان که با حضور دکتر فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان، محمد جلائی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و دکتر رضا کلهر معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد به تبیین دیدگاه و نقطه نظرات سازمان پدافند غیرعامل کشور در این خصوص پرداخت.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در این نشست با تقدیر از اقدامات دانشگاه گیلان در توجه به رشته های ضروری و مورد نیاز کشور اظهار داشت: این دانشگاه، نخستین دانشگاه غیرنظامی است که موضوع حفاظت از زیرساختها را به عنوان یک دانشکده مستقل دنبال کرده است که حمایت‌های همه جانبه مدیران استانی و ملی از دانشگاه گیلان را می طلبد.

سردار ساسانی ضمن تشریح تهدیداتی که کشور در حوزه های مختلف با آن درگیر است، توجه به توسعه علوم مختلف به ویژه علوم میان رشته‌ای برای رصد تهدیدات حوزه فناوری را ضروری دانست.

به گفته وی، در جهان امروز، دستیابی به علم و فناوری قدرت آفرین و تامین کننده امنیت کشورهاست.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه آنچه امروز سبب شده که سایه تهدیدات نظامی از سر کشور کم شود، ارتقای توان دفاعی کشور است، خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد تهدیدات و فناورانه محور شدن آن، باید دانش و فناوری برای تقویت بازدارندگی کشور به کار گرفته شود که این رسالت بر عهده جامعه دانشگاهی و پژوهشگران ماست.

وی ابزار امیدواری کرد که ساختمان دانشکده حفاظت از زیرساختهای دانشگاه گیلان به عنوان یک طرح اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل در استان گیلان ساخته و به آزمایشگاه‌های مدرن در زمینه دانش حفاظت از زیرساخت تجیهز شود.

سردار ساسانی با اشاره به تصویب گرایش های رشته حفاظت از زیرساخت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خاطرنشان کرد: امیدوارم با راه اندازی این دانشکده تخصصی، قطب علمی قدرتمندی در زمینه تربیت مدیران و متخصصان در حوزه حفاظت از زیرساختهای حساس، حیاتی و مهم در کشور ایجاد شده تا یاریگر کشور در دستیابی به ایرانی پایداری در مسیر قله های پیشرفت باشد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر