۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۳۹۰۰
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در نشست مشترک سازمان پدافند غیرعامل کشور با اعضای شورای دانشگاه صنعتی اصفهان از نگارش طرح درس رشته حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی و آمادگی برای ایجاد این رشته در دانشگاه‌های بزرگ کشور خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، سردار جلالی با اشاره به اهمیت آموزش متخصص در حوزه‌های حفاظت از زیرساخت‌های کشورافزود: سرفصل وبرنامه درسی رشته‌های مورد نیاز به وزارت علوم و دانشگاه‌های بزرگ کشور ارایه شده است، راه اندازی این رشته، کار سختی است که نیازمند مشارکت میان رشته‌ای و چند رشته‌ای دارد و دانشگاه‌های بزرگ کشوربه ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان در این خصوص باید اهتمام ویژه نشان دهند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به سرعت بالای تحول در حوزه فناوری بیان داشت: ماهیت دارایی‌ها و زیرساخت‌هایی که ما از آن استفاده می‌کنیم، به شدت فناورانه شده است. رویکرد‌های دفاعی و کنترل مخاطرات نیازمند نگاه علمی و فناوری است و موضوعات پدافندی، موضوعات اصلی کشوراست که نقش آفرینی دانشگاه‌ها و تربیت نیروی متخصص در این حوزه را ضروری می‌سازد.

وی با بیان اینکه باید به دارایی‌های کشور از جمله منابع انسانی توجه داشت گفت: حفاظت و صیانت از نخبگان کشور، نیاز به یک ساز و کار جدی دارد. مسایل علمی در دانشگاه‌ها ناخواسته از بیرون هدایت می‌شود. سوق دادن دانشمندان و نخبگان به رویکرد صرفا تولید مقاله، جلوه‌ای از این مدیریت دانش از سوی دشمن است که تلاش‌های درون زا را به سمت اهداف دیگری می‌کشاند.

سردار جلالی با اشاره به فراهم شدن تسهیلات و شرایط ویژه برای سربازی دانش آموختگان گفت: خوشبختانه حمایت ویژه در بحث سربازی نخبگان و دانشجویان با طرح‌های پژوهشی در حوزه وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح انجام شده است و طرح‌های علمی بزرگی توسط سرباز‌ها در کشور در حال اجراست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تخصص و آمادگی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان در بررسی مسئله تغییرات اقلیمی، آن را یک موضوع برای همکاری مشترک موثر دانست و تصریح کرد: تشخیص‌های علمی و دقیق در حوزه‌های زیستی، غذایی، انرژی و اقلیم، نیازمند تجهیزات و آزمایشگاه‌های پیشرفته است تا بتوانیم درباره طبیعی یا غیر طبیعی بودن مداخلات انسانی نظر علمی و دقیق ارائه دهیم و این درخواست را از دانشگاه‌ها داریم که در این حوزه مهم ورود کنند.

سردار جلالی با اشاره به بازدید از مرکز آپای دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: سازمان پدافند غیرعامل آمادگی خود را برای اختصاص بورسیه تحصیلی مشترک با مرکز آپا در رشته امنیت سایبری صنایع نیز اعلام کرده است.

رئیس پدافند غیرعامل کشور از طرح ۴۰۰ نیاز تحقیقاتی و فناوری در سازمان پدافند غیرعامل برای همکاری مشترک میان دانشگاه‌ها و مراکز فناوری یاد کرد و گفت یکی از موضوعات مهم در بحث تنظیم گری مقررات فناوری‌ها است. نیازاست مقرارت و پیش بینی مخاطرات در ذات فناوری دیده شود و این مهم باید در بخش تحقیق و توسعه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مطالعه و بررسی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر