۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۷۳۸۹۰
منابع خبری انگلیس امروز سه‌شنبه گزارش دادند که کل شبکه رایانه‌ای پارلمان این کشور به‌دلیل آنچه نقص فنی گسترده توصیف شد، مختل شده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، تارنمای نشریه دیلی‌میل انگلیس نوشت: نمایندگان مجلس قادر به بازبینی ایمیل‌های خود نیستند و روی صفحه نمایش تمام رایانه‌ها نوشته است: مشکلی در شبکه فناوری اطلاعات مجلس بوجود آمده است و ما برای رفع آن در تلاش هستیم.

یک سخنگوی پارلمان انگلیس در این باره ادعا کرد که علت نقص فنی شناسایی شده و موضوع در حال رسیدگی است.

گزارش‌ها حاکیست که اینترنت پارلمان انگلیس کار می‌کند، اما نمایندگان قادر به بازبینی ایمیل‌های اداری نیستند. برخی رسانه‌های انگلیس گمانه‌زنی‌هایی را درباره حمله سایبری مطرح می‌کنند، اما در این زمینه بیانیه رسمی منتشر نشده است.

شبکه خبری جی‌بی‌نیوز گزارش داد: مقامات پارلمانی احتمال حمله سایبری را رد نکردند، اما مشخص است که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از فعالیت مخرب وجود ندارد.

مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس ژوئن گذشته گزارشی را درباره امنیت سایبری در این کشور منتشر کرد و مدعی شد که انگلیس از سوی «تعدادی از بازیگران با انگیزه‌ها مختلف» شامل گروه‌های دولتی، سازمان‌های جنایی با انگیزه مالی و هکر‌ها با اهداف سیاسی تهدید می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: «مرز‌های بین این گروه‌ها مشخص نیست و به عنوان مثال، گروه‌های جنایتکار سایبری می‌توانند با حمایت ضمنی دولت‌ها عمل کنند و (به‌ویژه از زمان جنگ در اوکراین) ممکن است اهدافی را به دلایل سیاسی انتخاب کنند.»

مطالعات صورت گرفته از سوی وزارت علوم، نوآوری و فناوری (DSIT) انگلیس نشان می‌دهد که حدود یک سوم کسب‌وکار‌ها و یک چهارم خیریه‌های این کشور طی ۱۲ ماه گذشته مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، حدود ۶۹ درصد از شرکت‌های بزرگ و ۷۶ درصد از موسسات خیریه با درآمد سالانه بیش از پنج میلیون پوند، قربانی چنین حملاتی شده‌اند.

نهاد‌های امنیتی انگلیس ادعا می‌کنند که این تهدید‌ها از سوی هکر‌های وابسته به دولت‌های چین، روسیه و کره شمالی صورت می‌گیرد؛ ادعایی که مقام‌های سه کشور رد کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر