۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۷۳۸۵
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: امروز طرح‌های عمرانی خصوصی و دولتی باید دارای پیوست‌های پدافند غیرعامل، مناسب سازی و پیوست فرهنگی باشد و توجیه اقتصادی پروژه و محیط زیست از واجبات است.
محمد حسن واحدی ظهر امروز در مراسم همایش روز مهندس که در تالار ابن هیثم دانشگاه جامع فرهنگیان مشهد برگزار شد اظهار کرد: امسال از 29 بهمن ماه تا پنجم اسفند را هفته مهندس اعلام کردیم و هر روز را با نامی مشخص تعیین کرده‌ایم.

واحدی با تأکید بر این که امروز روز مهندس نیست و روز مهندسی است تصریح کرد: مهندسی در تمام حرفه‌ها امری ضروری است و نقش آفرینی شخص مهندس در قالب فعالیت حرفه مهندسی از جمله مهمات و ضروریات است.

وی با بیان اینکه روز پنجم اسفند ماه به دلیل سال روز تولد خواجه نصیرالدین توسی به این نام گذاشته شده است عنوان کرد: خواجه نصیرالدین توسی حکیمی منجم و ریاضی‌دانی اهل معرفت و در نوع خود بی‌نظیر بود که راهی گشود که شاید بتوان آن را آغاز راه فن آوری‌های علمی ایران دانست.

واحدی خاطرنشان کرد: امروز روز تجلیل از مهندسانی است که در بخش‌های مختلفق فعالیت می‌کنند و دانش، همت و مهارت آنها است که مسیر پیشرفت را برای کشور هموار می‌سازد.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به این که ایران کشوری سرشار از نیروهای انسانی متخصص و فعال در عرصه مهندسی است گفت: در شرایطی که دشمان ما تحریم‌ها را مانعی برای رشد اقتصادی ما می‌دانند مهندسان کشور ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند و توانسته‌اند کشور ایران را در مسیر توسعه پایدار پیش برند.

واحدی ضرورت اجرایی شدن سیاست‌های 24 گانه مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی را مورد تأکید ویژه قرار داد و افزود: روز مهندس فرصت مغتنمی است تا خود را در بوته نقد و قضاوت بگذاریم و در کنار یکدیگر به بررسی عملکرد مهندسی استان بپردازیم.

وی تصریح کرد: مهندس موفق باید با تسلط بر علوم و فنون لازم محدویت‌های موجود را بررسی کرده و طرح‌های خود را با توجه به ساخت‌پذیری و کاربردی کردن پیش ببرد تا از این طریق با تکیه بر دانش خود به افزایش بهره‌وری بینجامد.

واحدی عنوان کرد: بدیهی است که ارتقای و عمر ساختمان‌ها، توسعه کشاورزی و معادن از اهداف مهندسان بوده و مستلزم حضور فعال مهندسان در عرصه ساخت و ساز و تولید و کشاورزی است.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی لزوم ایجاد محیط‌های مناسب برای همه آحاد جامعه را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: این ضرورت امکان توانمندسازی افراد ناتوان جسمی و حرکتی را در فعالیت‌های اجتماعی فراهم می‌کند و سبب اصل برابری فرصت‌ها در جامعه می‌شود.

واحدی بیان کرد: امروز طرح‌های عمرانی خصوصی و دولتی باید دارای پیوست‌های پدافند غیرعامل، مناسب سازی و پیوست فرهنگی باشد و توجیه اقتصادی پروژه و محیط زیست از الزامات و واجبات است.

وی به برخی مشکلات در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: رعایت اخلاق حرفه‌ای، اصلاح قانون نظام مهندسی، تدوین قانونی جامع در حرفه مهندسی کشور، لزوم به کارگیری اساتید برجسته و الزامی نمودن تدوین شناسنامه کیفی در عرصه مهندسی به منظور شناسایی استانداردهای موجود از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

واحدی اهمیت دادن به کار حقیقی را مورد تأکید قرار داد و افزود: عدم توجه کافی به مطالعات، ضعف در طراحی و عدم ارتباط آیین نامه‌های مرتبط با هر یک از سیستم‌های ساخت نیز از جمله موارد بحران ساز در عرصه عمرانی استان هستند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر