۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۳۷۸۶
رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری با مشارکت صنایع همجوار غرب بندرعباس، در محل ترمینال کالای خطرناک مجتمع بندری شهیدرجایی برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رزمایش ترکیبی پدافند غیرعامل و مدیریت شرایط اضطراری با مشارکت صنایع غرب و با هدف ارزیابی توان تجهیزاتی، ارتباطی و نیروی انسانی موجود در هنگام مواجهه با سوانح و شرایط اضطرار در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد.  
 
در ابتدای این رزمایش مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، توجه به جنگ ترکیبی را نشان از درایت مقام معظم رهبری نسبت به راه‌های جلوگیری از نفوذ دشمن در مناطق حساس به ویژه صنایع و تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی دانست.  
 
حسین عباس‌نژاد تامین امنیت پایدار را یکی از ارکان و مولفه‌های اقتصاد دریاپایه عنوان کرد و افزود: این مهم در سایه رشد اقتصادی به ویژه اقتصاد دریامحور، حفظ منابع و توسعه فعالیت‌های اقتصادی به دست می‌آید. 
 
وی بر اجرای الزامات پیشگیرانه، ارزیابی منابع پشتیبانی‌کننده عملیات‌ها در شرایط اضطرار و ارائه راهکار مناسب برای مقابله با بروز حوادث، تهدیدها و حتی حملات سایبری تاکید کرد. 
 
معاون امور زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز مدیریت پیشگیرانه در مقابله با تهدیدات و حصول اطمینان از آمادگی نهادهای اجرایی را از کلیدی‌ترین عبارات استفاده شده در اساس نامه سازمان پدافند غیرعامل کشور دانست که باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
مصطفی طزری از بندر شهید رجایی به عنوان حیاتی‌ترین بنادر کشور یاد کرد و افزود: رزمایش‌های ترکیبی پدافند غیرعامل و تداوم این تمرین‌ها باعث می‌شود در صورت بروز حوادث و سوانح در سریع‌ترین زمان ممکن تهدید را مدیریت کرد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر